Beslutsångest deluxe - klinker i hallen.

MM

Trådstartare
Nu äntligen har vi kommit så långt att det är dags att sätta klinker i hallen. Men jag (vi) kan inte välja färg :arghh:

Ni andra som har klinker. Vad har ni för färg? Ångrar ni erat val? Vad hade ni valt istället?

Saken är att precis utanför på trappen in så kommer det sättas klinker med, så färgskalan borde väl vara samma, eller inte skilja sig alltför mycket utan att det flyter ihop lite iaf. Eller det kanske är bättre att ha helt separata färger?
Vi hade önskat ett lite ljusare golv då hallen är långsmal med dåligt ljusinsläpp. Vi löser det delvis med ljusa väggar och bra belysning men golvet får gärna göra lite av jobbet med.

Dela gärna med er av bilder eller kom med lite inspiration. Vi borde valt färg helst igår!

Jag hade nog tagit ett som ffa är lätt att hålla rent - eller som skiten inte syns på.
Jag gillar ju skiffergrått - men det kan bli för mörkt.

Ska ni klinkra hela hallen hade jag nog tagit en som var i ljusare gråskala - om ni bara ska göra delen närmast ytterdörren hade jag tagit mörkare

• Gilla
Reactions: MM
Jag hade nog tagit ett som ffa är lätt att hålla rent - eller som skiten inte syns på.
Jag gillar ju skiffergrått - men det kan bli för mörkt.

Ska ni klinkra hela hallen hade jag nog tagit en som var i ljusare gråskala - om ni bara ska göra delen närmast ytterdörren hade jag tagit mörkare

Du har ju varit här så vet ju hur den ser ut. Vi kommer lägga klinker fram till efter sonens dörr och innan garderoben, så typ precis där hans dörr slutar. En plätt på 3 m2.

I förra huset hade vi mörkgrått, nästan svart och det var hopplöst att hålla rent! Allt damm syns och barnens blöta, snöiga kläder lämnar pölar sim torkar och bildar ljusa fläckar.

Så i nuvarande hus valde vi en ljusare grå, typ grafitgrå åt det ljusare hållet. Så mycket smidigare!

Kan tyvärr inte fota bara golvet eftersom jag inte är hemma så du får bortse från mig och sonen ;)

F77B768C-87C1-4702-88A6-8C3B67A0EC5D.jpg

Jag frågade för att det är svinkallt utan golvvärme,så då kanske man vill tänka om och inte ha klinker.

Jag vet hur kallt det blir, inte första klinkersen vi har. Men nu var det färgvalet jag behövde råd om, inget annat :)

I förra huset hade vi mörkgrått, nästan svart och det var hopplöst att hålla rent! Allt damm syns och barnens blöta, snöiga kläder lämnar pölar sim torkar och bildar ljusa fläckar.

Så i nuvarande hus valde vi en ljusare grå, typ grafitgrå åt det ljusare hållet. Så mycket smidigare!

Kan tyvärr inte fota bara golvet eftersom jag inte är hemma så du får bortse från mig och sonen ;)

F77B768C-87C1-4702-88A6-8C3B67A0EC5D.jpg

Låter bra att jättemörkt inte är att föredra för jag har gärna något ljusare :p
Vi hade ljusgrå i tankarna och ert ser fint ut :)

Hur tycker ni om mönster? Jag är lite svag för harlequinlagt schackgolv men då ska det vara på rätt plats och i rätt färg. Kanske blir dumt i en hall? Bättre med en färg? Samtidigt så gör det hallen lite bredare till synen.
Önskar jag hade fler ytor att klinka så jag får testa på alla mönster och färger :arghh:

Svårare att välja färg på klinker än tapet tycker jag!

Beige tycker jag ger lite pizzeriakänsla, jag hade också gått på grått, varm grå, gärna med lite skiftningar.
Syrran har lagt schackrutigt i sin hall, men de har samma i köket som ligger bredvid så det blir enhetligt.

Beige tycker jag ger lite pizzeriakänsla, jag hade också gått på grått, varm grå, gärna med lite skiftningar.
Syrran har lagt schackrutigt i sin hall, men de har samma i köket som ligger bredvid så det blir enhetligt.

Alla golv i huset har samma färg så det är bara klinkersen i hallen som kommer att sticka ut så det går väl att ta vad som helst egentligen, och ja, badrummets golv sen också, vilket är nästa projekt.

Hittade denna, men den kanske blir något för ljus?

3760230A.jpg
I min hall har jag ett i liknande färg och är nöjd med det. Mitt är aningens ljusare och lite kallare i färgen men jag har också en ockraröd tapet.
Jag har för övrigt inte golvvärme där och har inga som helst problem med att golvet är kallt. Laminatgolvet i sovrummet känns mycket kallare.

Här är en bild på färgen på golvet hemma och på det har jag lagt klinkersen som vi la nere i förrådet i källaren. Det är i en mellangrå färg, typ.

Liknande trådar

Hemmet Har lite beslutsångest här hemma. Vi har furuplank i hela huset förutom toa och en bit i hallen där det är klinker. Vi har haft...
Svar
10
· Visningar
1 931
Senast: Scata
·
Hemmet Vi har nyligen köpt ett hus och det ska bytas tapeter i alla rum men jag hittar inte en enda som är snygg, eller så är jag för kräsen...
2
Svar
20
· Visningar
5 118
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar