Corax
Trådstartare
Jag och min sambo letar hus och har hittat ett som är perfekt. Men det är vattenburen ved/el-panna som man förvisso inte behöver elda i stup i kvarten men tillräckligt ofta för att det ska bli jobbigt.
Därför funderar vi på att borra bergvärme och med det sätta upp lite solpaneler (södertak).
Hur mycket får man räkna med att detta kan kosta?
Och hur många paneler behöver man för att spara på bergvärmen?
Självklart är det svårt att veta hur djupt de måste borra (?)men på en höft sådära...
Vad jag har förstått det så är det inga problem att koppla ihop bergvärmepanna med vattenelement? Men så är jag total novis på detta.
Vad behöver man tänka på mer? Vad kan gå fel?
Och framförallt, hur mycket kan man tjäna per månad om man jämför med ved/el-panna?
Vid en eventuell försäljning borde ju huset blir lite mer attraktivt samt att man får mer för det? Eller hur tänker folk?
Därför funderar vi på att borra bergvärme och med det sätta upp lite solpaneler (södertak).
Hur mycket får man räkna med att detta kan kosta?
Och hur många paneler behöver man för att spara på bergvärmen?
Självklart är det svårt att veta hur djupt de måste borra (?)men på en höft sådära...
Vad jag har förstått det så är det inga problem att koppla ihop bergvärmepanna med vattenelement? Men så är jag total novis på detta.
Vad behöver man tänka på mer? Vad kan gå fel?
Och framförallt, hur mycket kan man tjäna per månad om man jämför med ved/el-panna?
Vid en eventuell försäljning borde ju huset blir lite mer attraktivt samt att man får mer för det? Eller hur tänker folk?