the_connemara
Trådstartare
Ja precis under fodret
Nu har jag inte täcket kvar längre har sålt det
Juste, smart! Får mäta lite om det blir aktuellt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja precis under fodret
Nu har jag inte täcket kvar längre har sålt det
Borde inte vara några problem att sy fast, sätt en lapp på insidan för bättre styrka.
Sy rakt igenom ytter tyget för bäst hållbarhet, ja det gör hål i tyget men så långt ner borde inte de få dropparna som kommer igenom göra något
Den räcker inte alltid till
Jag har varit med om det många gånger, speciellt de ofodrade.
Det har vår stallägare gjortI stallet vill jag förbjuda bensnören på täcken som andra än hästägaren måste befatta sig med
Vissa "travartäcken" har bensnörena fästa i kantbandet, då behöver man inte sy så mycket mitt i tyget. Nu var det 20+ år sedan jag såg ett i verkligheten men då var det iaf Cabejo och Ullergårds som hade så. Syns kanske lite här?Sydde du rakt igenom även yttertyget?
Men då kan du ju inte ha ställt in svansremmen något? Okey om man har allt på det yttersta och maggjordar som är en halvmeter för långa.
Ställer man in svansremmen korrekt är det ju omöjligt att täcket blåser upp.
Jag kan passa in ett täcke, jag är inte retarderad
Vissa "travartäcken" har bensnörena fästa i kantbandet, då behöver man inte sy så mycket mitt i tyget. Nu var det 20+ år sedan jag såg ett i verkligheten men då var det iaf Cabejo och Ullergårds som hade så. Syns kanske lite här?
Visa bifogad fil 131191
Nej men är svansremmen inspänd så höfterna blir bredare så är det omöjligt att det flyger upp.
När min tränare hade inackorderingsstall var det dubbelt så dyrt med täckesbyte om man hade nåt mer komplicerat än horseware eller motsvarandeDet har vår stallägare gjort
Har jag också gjort. Kräver även snabbspännen i bogen.Det har vår stallägare gjort
Det var mitt andra önskemålHar jag också gjort. Kräver även snabbspännen i bogen.
Sydde fast fästen för bensnören på ett Amigo Bravo regntäcke förra helgen. Satte dem vid bakersta gjorden och vid fästet f svansremmen.
Man behöver rejäl nål, fingerborg, bra tråd ( använde vaxad lintråd från Panduro) och med ringar från gamla täcken samt nylonband . Funkar utmärk! Jag sydde igenom de förstärkningslappar som redan finns där.
Har samma problem med en av mina så jag har bytt till den här svansremmen på ALLA täcken. Mycket bättre!Jag tycker det är svinäckligt med svansremmen för min häst bajsar alltid på den. Det händer sällan med bensnören.
Inte just det märket, men gör detsamma! Lätta att tvättaHar samma problem med en av mina så jag har bytt till den här svansremmen på ALLA täcken. Mycket bättre!
https://ridersport.se/products/svansrem-inplastad-haglunds
HW har plastad svansrem som standard på Rambo, men inte Amigo. Så mycket bättre!Har samma problem med en av mina så jag har bytt till den här svansremmen på ALLA täcken. Mycket bättre!
https://ridersport.se/products/svansrem-inplastad-haglunds
Inte om man har en mästerbajsare som lyckas få in bajset i plasttunneln, svårare att tvätta rent de plastadeHW har plastad svansrem som standard på Rambo, men inte Amigo. Så mycket bättre!