Benskydd passande rejäla ben?

marrissparris

Trådstartare
Min sambo har ett halvblodssto som har riktigt rejäla ben. Har provat XF i Jacsons dressyrskydd (de med "ludd" invändigt) och de var alldeles för små fram(bak behöver hon ju ännu större:/). Hon behöver både fram och bakskydd snarast. Nån som kan ge tips på prisvärda skydd?

Sv: Benskydd passande rejäla ben?

Min är 180 hög och har grova ben och allt brukar va för litet med dessa terrängskydden ifrån hööks sitter faktiskt riktigt bra:idea:

2012-02-28091844.jpg

Jag har mina som hagskydd och dom sitter verkligen kanon och jag tycker att det är ett plus att det är extra skydd över senorna

Såg ju jättebra ut men verkar inte som Hööks säljer dem längre - finns inte med på nätet iaf... Fler förslag någon? Fram-och bakskydd?

Har ni kollat på Hööks Showmaster dressyrskydd?
De är rejält tilltagna i storleken, jag har ett kallblod och får spänna åt dom så långt in som det går på hans ben.
Som jämförelse så går Jacsons skydd med ludd inte ihop ordentligt i full men xfull sitter bra, Showmasters dressyrskydd i full är snäppet för stora, alltså större än Jacsons xfull vad jag upplever det.

Senast ändrad:

Hittade dem nu:) Dock står det på en recension nedanför att de upplevs som små i stl...

De låter lustigt! jag har provat massor av skydd och dessa är dom enda som räckt till på längden:confused:

men dom är ju jättestora. Lika stora på bredden som ett par bakskydd i storlek XL jag använder till fram:D

vet du hur vida de skydden är?

Min hästs mått:

Framben:
Framsida skenben (från under framknä till där kotan börjar): 20 cm
Omkrets runt skenan precis under framknä: 25 cm
Omkrets kota: 35 cm
Omkrets vid karleden: 30 cm
Omkrets kronrand: 47 cm
Baksida skena (från under framknät till mitt på kotan baksida): 25 cm

Bakben:
Framsida skenben (till där kotan börjar): 25 cm
Omkrets runt skenan precis under framknä: 29,5 cm
Omkrets kota: 35 cm
Omkrets vid karleden: 28 cm
Omkrets kronrand: 45 cm
Baksida skena (från under hasen till mitt på kotan baksida): 34 cm

Liknande trådar

R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
1 002
Senast: ako
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 045
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag skulle behöva nya benskydd till bakbenen på min herre. Problemet är att han har GROVA ben. Skydden kommer främst användas när vi...
Svar
8
· Visningar
791
Senast: Solvira
·
Utrustning Pållen har överben på båda fram, och sen han slog i ett av dem så det blivit större kan han inte längre ha sina benskydd. Pälsen blir...
Svar
10
· Visningar
1 260
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka