Benpaddar med skål

Tagliabue

Trådstartare
Har köpt hem ett par benpaddar med skål, dessa lindas på med löpbandage. Själva padden är av neoprene och skålen är av lite hårdare material och känns precis som en gamasch. Pratade med dom på shoppen, och de hade inte sålt mkt alls av dessa, jag funderar på varför?

Själv tycker jag att dom är riktigt idealiska (om de nu verkligen sitter på plats och skyddar). Själv föredrar jag bandage istället för gamascher om de nu inte är så att hästen slår på sig fruktansvärt och att de inte skyddar med bandage.

Men nu när de finns paddar som går att linda på med ett hårdare skal på insidan (exakt som gamasch utan läpp). Hoppas att min bloding kan gå med dessa, då han haft gaffelband skulle jag gärna vilja ha ett stöd av bandage men ändå så pass mkt skydd att han inte slår på sig, dock tycker jag inte om att de inte finns någon läpp.

Vad tycker ni om dessa? Någon som använt sig utav dessa?
http://epaper.fi/reader/?issue=1024;0e7026eb24e697f9dc855112cfaf6c38;19

Bläddra till sida 30-31 tror jag de va :)

Sv: Benpaddar med skål

jag har nåt liknande , kan använda dom i jobb på en del men i lopp vill jag ha mer "riktiga" grejer.

Typ sånna använder jag, med läder förstärkning och T-race lindor ovanpå. Dom håller sig på plats och fungerar som bra stöd tycker jag.

Nackdelen är väl att dom hästar som går på sig sliter ut lindorna ganska omgående (trasas sönder), T-race lindorna är inte så billiga så på dom använder jag hellre gamascher.

Har inte provat, men ser schyssta ut! Har haft ett sto som inte klarade av ojämnt tryck på benen, och därför inte kunde ha benskydd med remmar, ( även om dessa inte satt för hårt;) ) och kardborre är ju bra så länge ingen skit fastnat...:angel: och det där hade varit ett super-alternativ!

Såg förresten en smart grej från ridsportmässan som är på väg in i ridshoparna.. Ett överdrag för benlindor i plast som man trär ovanpå lindorna när det är blött ute, med resor uppe och nere. Ingenting att använda i lopp kanske, men suveränt i hagen och i träning, om man måste linda när det är slaskigt ute.:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka