Bengal = Älskar VATTEN!!

F

Frickadell

Det kan väl inte bara vara våra bengaler som är helt galen i vatten!!??
Våran avelshona Troja vägrar dricka ur vattenskålen hon ska ha vatten ur kranen! Och så fort man går på toa så han man en hel hög med katter med sig som sätter sig i handfatet och bara väntar på att jag ska skruva på kranen.

Bild bevis: http://www.bengalkatter.se/vara-katter/troja/
Inte kan väl våra vara ensamma?!

Sv: Bengal = Älskar VATTEN!!

Mammas kompis föder upp bengaler och för nåt år sedan hade hon en kattunge som var galen i vatten, men tror de är den enda av hennes uppfödningar som har tyckt så mycket om vatten ^^

Vad heter hennes uppfödnining?
För det är nest intill alla våra bengaler vi har hemma som gillar vatten!

min bengal älskar också vatten. dricker nästintill bara ur kranen och är framme först då någon ska på toa( det kan ju hända att någon låter badvattnet rinna undertiden) han leker och plaskar ! ser härligt ut!
om det står ett glas med vatten framme, eller i värsta fall en blomvas så är han framme för att välta ut och leka med innehållet. inte lika gulligt

:angel:

Bondkatter gillar också vatten, fast på "plaska-lite-lagom" nivå
Om det står en vattenkanna framme åker tassen snabbt ner i den och det plaskas, sedan tvättas tassen (dricka?) och åker ner lika snabbt igen :D

Jodå, här ska det labbas med vatten också..
Sia är helt galen i vatten, är gärna med mig i duschen och får hon inte följa med, händer det rätt ofta att hon sitter utanför toadörren och vrålar för att bli insläppt...
Och, jag stänger numer dörren in till toaletten, för det går ju bra och bada i toastolen om man inte tar en svängom i mitt akvarium som numer fungerar som katt-tass-tvätt och vattenskål.. :crazy:

Sia och två Bengalbebisar
1231962812_resized.jpg

Sia bommade att jag lyft av akvarielocket :angel:
1231964821_resized.jpg

Min ena katt dricker ur vattenkranen har dock sett honom dricka ur vattenskålen ibland men tror inte att han är så förtjust i det.Han är huskatt.
Hans bror kan ibland vara nere i badkaret och slicka upp lite vatten.

Min systers båda bengaler har ett eget "badkar", en stor plan bunke ca 50 cm i diameter och 10 cm djup, som står i katternas eget lekrum (hon har inga barn) där badas och svkätts det allt som oftast, en och annan leksak åker också i plurret.
En annan egenhet hennes katter har är att öppna alla lådor och skåp och riva ut det som finns däri... :rofl:
/ Smirk

Det kan väl inte bara vara våra bengaler som är helt galen i vatten!!??
Våran avelshona Troja vägrar dricka ur vattenskålen hon ska ha vatten ur kranen! Och så fort man går på toa så han man en hel hög med katter med sig som sätter sig i handfatet och bara väntar på att jag ska skruva på kranen.

Bild bevis: http://www.bengalkatter.se/vara-katter/troja/
Inte kan väl våra vara ensamma?!

nope, bengalerna är inte ensama om det;). har två grabbar som älskar vatten. spec roligt är det när mamma badar och man kan plaska med skummet!
Huskatter som dem är:)

hm, lobyns katter eller nåt sånt tror jag företaget heter. :) Vad jag vet har hon bara haft en unge som va så galen i vatten som den va, dom andra har nöjt sig med att plaska lite med tassarna i deras damm på ett ungefär. ;)

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 564
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 092
Senast: MJLee
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 322
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama