Behövs vitaminer?

Gabriol

Trådstartare
Hej!

Jag har analyserat hösilaget, räknat på det tillsammans med musli och kommit fram till att jag endast behöver tillsätta selen. Tänkte ge Tokosel för att täcka selenbehovet. Jag ger en musli som innehåller vitamin A, D och E.

Behöver man tillsätta några vitaminer nu på vintern? Typ multivitamin eller liknande?

Sv: Behövs vitaminer?

Det är just A, D och E som kan behövas tillsättas när man ger silage. Särskilt på vårkanten.
D-vit beror på hur mkt hästen vistas utomhus, är den ute hela dagarna bör det inte behövas extra. E finns i Tokosel. A beror på hur stor mängd av den där muslin du ger? Hur mycket A får han i sig därifrån? Annars kan du ju med fördel bara tillägga morötter! :)

Sv: Behövs vitaminer?

Hej!

Jag har analyserat hösilaget, räknat på det tillsammans med musli och kommit fram till att jag endast behöver tillsätta selen. Tänkte ge Tokosel för att täcka selenbehovet. Jag ger en musli som innehåller vitamin A, D och E.

Behöver man tillsätta några vitaminer nu på vintern? Typ multivitamin eller liknande?

chevinal plus :love:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Hej! Min tränare tyckte att vi skulle börja ge vår ponny E-vitamin då hon går ganska hårt i nuläget. Jag har för mig att E-vitamin och...
Svar
9
· Visningar
1 175
Senast: Karoliten
·
Hundhälsa Är det någon som vet hur man räknar ut kaloriintaget baserat på färskfoder? Vår veterinär vill att vi räknar ut Ascots kaloriintag...
Svar
11
· Visningar
1 354
Senast: Lisalei
·
Foder & Strö Har gått och klurat länge och väl på det här men känner att jag behöver input från lite klokt folk för jag vet ärligt talat inte vad som...
2
Svar
27
· Visningar
4 276
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18