Sv: behöver uppmuntran nu...
Jag vet hur det är när man har höga förväntningar, men så blir det inte som man har tänkt sig. resultatet blir att man blir besviken och deppig, men kan man bara läga det bakom sig och se de positiva sidorna i stället så brukar det vända!
Själv kämpar jag också med en jobbig häst, av alla de hästar vii har haft/har så är detta den första som strular så mkt.
Min taktik med henna är att gör hon ett framsteg så går jag tillbaka i kraven igen, efter någon gång häjer jag kravet och försöker få hon att göra om sitt framsteg osv...
Jag har nu kommit så pass långt att hennes strösta problem ligger i att få upp bakbenen på lemmen, frambenen är inga problem men bakbenen kan ta lite tid (dock itne så lång tid numera) är bakbenen väl uppe så knallar hon in. Mellan mina träningar så låter jag det stå en person på andra sidan mellanvägen som lägger på bommen i fall jag ber om det, dock sker inte det varje gång bara för att hästen inte ska förknippa människan med att bommen kommer på.
Vi har åkt med henne och under en period gick lastningen väldigt bra, sedan komm ett hårt bakslag och det tog luften hur mig och det är jobbigt att bli motiverad och fortsätta kämpa på.
Bara fortsätt öva, det är det enda som hjälper. Gott om tid och gott om tålamod. Till slut kommer det att lösa sig, men var berädd på att det kan komma bakslag i bland.
Ang tiden så har jag slutat när hästen har gjort det målet som jag har satt upp för dagen (rimlig mål) samt även baserat på hur hästen uppför sig för dagen, vissa dagar så kan man glömma att be om för mkt, vissa dagar så gör de allt man ber dem om. Mina senaste lastingar gör typ ca 2 i veckan blir högst en kvart och då hinner hinner hon göra det jag ber hon om ett par gånger. I början så blev det dock någon gång längre, för har man börjat ge sig in på en sak så måste man se till att man vinner, man får aldrig förlora!
Annars så tror jag på korta pass för att inte tråka ut hästen och få den att tappa koncentrations förmågan.