ylvalill
Trådstartare
Täckessäsongen är här och jag skulle behöva uppdatera min hästs täckesgarderob. Problemet är att jag ännu inte hittat rätt modell på täcken för honom. Han är en rätt grovt byggd SWB valack, inte så lång i kroppen, ganska grov hals och rejäla bogar. Haft hittills haft horsewares Rambo Wug och Amigo, samt Bucas smartex. Alla dessa känns dock väl trånga i halsen för honom och stramar ordentligt över manken när han böjer ned huvudet för att äta. Testade nu en modell från weatherbeeta med halvhals och den var till och med ännu sämre i passformen.
Är det någon som har några tips på modeller som kan vara värda att testa? Vill helst ha samma kvalitet som horseware och bucas eftersom hästen går på lösdrift och det därmed ställs rätt höga krav på täckena. Funderar på att testa horsewares amigo XL men det verkar ju vara anpassat för väldigt grova hästar, kanske blir lite väl stort för ett grovt halvblod..?
Är det någon som har några tips på modeller som kan vara värda att testa? Vill helst ha samma kvalitet som horseware och bucas eftersom hästen går på lösdrift och det därmed ställs rätt höga krav på täckena. Funderar på att testa horsewares amigo XL men det verkar ju vara anpassat för väldigt grova hästar, kanske blir lite väl stort för ett grovt halvblod..?