Behöver råd ang sår...

W

Wilma

Min kära beardi blev olyckligt trampad av en av våra hästar i går, söndag kväll.

Hon har en reva c:a 7cm som bredast 2cm reva som saknar hud endast ytligt samt ett jack c:a 2cm men djupt:/ (ansåg sj ätt det såg ut att behövas sys)mellan frambenen mot halsen.
Ringde jourveterinären och han tyckte jag skulle skölja med ljummet vatten ge magnesyl och avvakta.
Ringde imorse igen för att jag hade under natten bestämt mig för att åka till djursjukhuset(orolig matte) Men de lugnade mig och tyckte jag skulle fortsätta avvakta, rengöra. På morgonen hade det djupa såret tagit ihop, trodde vi! men nu ser vi att det har glepat igen! revan ser helt okey ut och hunden är matglad relativt pigg och har ej feber.

Borde vi fara in och få det sytt, någon med erfarenhet av liknande sår?

Sv: Behöver råd ang sår...

Det är nog för sent för att sy nu..Det ska ju göras direkt om det ska göras..
Fortsätt att skölj och håll hunden in relativ stillhet så att det kan läka ihop. Håll noga koll efter tecken på infektion/inflamation och allmäntillståndet på hunden.

Liknande trådar

E
Hästvård I augusti fick hästen ett litet sår på baken (på skinkan, ca 5 cm från svansen på sidan liksom) , någon annan häst hade uppenbarligen...
Svar
15
· Visningar
1 500
Senast: Egonson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama