Behöver lite stöd...

T

TaylorSwift

Usch allt känns så jobbigt nu, ska provrida en häst i helgen och det känns inte alls kul! De e verkligen inte de att jag inte är intresserad, men jag hatar att rida nån annans häst och bli bedömd och känna mig dålig.
Tror det mest är efetr perioden jag sökte foderhäst och som många vet är det ju oftast ägarna som "väljer" fodervärd eftersom efterfrågan är så stor , kollade på 8st 7 av dem sa jag jag ville ha, fick inte en enda :( Det har krossat min självkänsla totalt!
Jag vill bara hitta en häst nu, inte behöva bli bedömd på något sätt!

Trodde det skulle kännas bättre nu när jag provridit lite fler hästar för köp men det känns bara värre och värre för var gång. Vf kan jag inte hitta en häst efter några provridningar bara?
Nu är jag inne på min 16-onde häst att provrida och tjusningen som fanns i början har försvunnit helt. Innan var det licksom att man kunde fundera på att åka o kolla flera gånger, nu känns det mer som om jag vill hitta en häst och ta hem den direkt så att ägaren slipper se mig rida dennes häst igen :cry:

Jag är sådär halvbra, ingen nybörjare men jag tävlar inte massor och rider inte riktigt BRA.

Det blir inte bättre av att jag är grymt blyg!!

Förlåt gnälltråd men jag var tvungen att skriva av mig lite...

Sv: Behöver lite stöd...

Så var jag också när jag var lite och skulle få min första häst. (mamma och jag skulle dela häst) men jag var ju tvungen att test rida jag med..:S

Det var inget kul alls, Jag var nervös, kunde knappt hålla i tyglarna och skumpade rundor. NU har jag inte alls samma problem :)

så vi får väl hoppas det går över för dig med:)

Skickar lite uppmuntran och stöd via datorn!

Jag tror att det är enklare om man är ärlig vid kontakt med säljaren, att man är tydlig på vilken utbildningsnivå man själv är på. Kanske t.o.m lite över-ärlig så att säljaren vet och kanske hellre blir positivt överaskad! Då kanske presationsångesten minskar en aning.
Sen är det ju lättare sagt än gjort, men strunta i vad andra tycker och försök att koncentrera dig på dig själv och ridningen istället!

Lycka till i helgen!

det kmr gå jättebra juu :D jag var skiiiitnervös när jag provred min älskling för jag trodde jag skulle sumpa precis allt. men efter ett tag slappnade jag av o pratade med ägaren om att jag var nervös. Hon var jättesnäll o förstod, men jag var ju fortfarande lite nervös men jag ville fokusera på den vackra häst jag red o sen glömde ja bort att vara nervös o börja koncentrera mej :)

det kmr gå jätte bra ;) om det kanske är just den häst som du vill ha o passar ihop med då glömmer du nog bort att vara nervös,
puss o lycka till <3 :p:p

Det kommer att gå braaaa!! Styrke kramar!!
Berätta åt ägaren att det är lite pirrigt så förstår de bättre.

Jag skulle också provrida en häst och jag har ridigt LÄNGE och tävlat LÄNGE,men jag red som en kråka och hästen gick helt shit. Jag skämdes som en råtta och pep därifrån. :) Så du är inte ensam om det oavsett hur duktig man är...

Lycka till hoppas du hittar din pålla i helgen!! :)

vet hur det är, letade själv foderhäst först, men fick aldrig tag på någon (kollade på 4 st) men finns väldigt lite hästar här. Köpte iaf ett varmblod sen iaf, men fick lov att ta bort han för några månader sen :cry: (hade han nästan 1 år). Så nu letar vi häst igen, har provridit typ 13 st, besiktat 2, som inte gått igenom... Har nu en hemma på prov (inte besiktad) men är en väldigt tuff häst och tror nästan hon är för svår... Tycker oxå det är jobbigt när ägarna kollar på, spec i början tyckte jag det, nu har man vant sej...
Men är ju värst när ägaren säger typ " jag brukar bara behöva hålla i spöt, men aldrig använda det" så sitter man själv där och hästen bara segar sig runt och typ vill inte fatta galopp, är ju klart man petar lite med spöt då, men man undrar ju om de tror att man är en som alltid använder spöt då...
Det här med att hitta häst är nog det drygaste jag gjort, alla människor som ljuger om sina hästar :crazy: förstår liksom inte va de får ut av det...

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
1 929
Senast: Mia_R
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 909
Senast: Mabuse
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 685
Senast: AbCdE
·
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 413
Senast: WSLPZF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.