behöver jag vara orolig?

A

aycaramba

fick hem min lilla huskattkille för ungefär en vecka sedan nu, allt har funkat utmärkt och han gjorde sig ganska omedelbart hemmastadd. dvs. allt har funkat utmärkt tills inatt då han kissade i sängen. jag och min sambo hade precis gått och lagt oss då detta inträffade.

nu är det så att jag har fruktansvärt dåliga erfarenheter av katter som kissar i sängen. när jag var liten hade jag och min mor en liten skogistjej som kissade i sängen, i soffan, på våran andra katt, ja ni fattar. min mamma sov under ett duschdraperi i två år innan hennes bror (som bor på landet) förbarmade sig över oss och tog hand om katten. där kunde hon komma och gå som hon ville och hade en hel skog att märka revir i så där kissade hon aldrig inne och levde ett riktigt lyckligt liv.

vad jag undrar nu är, behöver jag vara orolig? katten är ungefär 13 veckor, kan detta ha varit en engångsföreteelse?
 
Sv: behöver jag vara orolig?

Det behöver inte vara så farligt.
Hur gammal är han?
Han kanske bara inte hann till lådan. Är de små så kan de bli kissnödiga ganska akut. Har ni låda i sovrummet?
Ha gärna flera lådor utplacerade i hemmet så han alltid har nära till nån. Sen när han blir äldre kan man minska lådantalet.
Hoppas det går bra!
 
Sv: behöver jag vara orolig?

tack, ditt svar fick mig att lugna mig en aning :) han är ju bara 13 veckor så det behöver ju inte ha varit en "markering" från hans sida. håller tummarna!
 
Sv: behöver jag vara orolig?

Ett hus eller lägenhet kan vara ganska stor för en liten kattunge,den hann förmodligen inte till lådan.
Han är väl liten för att markera, men se till att kastrera honom tidigt för att slippa revirmarkeringar senare.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har en katt, en upphittad katt sen 4 år tillbaka. Han var mer död än levande när jag hittade honom och bara skinn och ben...
Svar
8
· Visningar
1 321
Senast: EmmaW
·
Övr. Katt Det vill sig inte riktigt med att introducera katt nummer tre. Y är en 12-årig kastrerad hane. Levt med sällskap hela livet minus två...
Svar
15
· Visningar
1 908
Senast: Pilot
·
Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 292
Senast: krambanan
·
T
Övr. Katt Jag och min sambo har precis skaffat en kattunge att ha som sällskap till den gamla katten. Vi har läst om första mötet på internet...
Svar
5
· Visningar
1 454

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp