Sv: behöver hjälp!!!!!!!!!
Vad förbannad jag blir nä jag hör sådant här! Du har aldrig frågat dig om det är något hon försöker säga till dig??? Så idiotiskt när människor bara andvänder sina hästar som maskiner som alltid förväntas lyda era idiotiska påhitt och aldrig förväntas ifrågasätta!!!
Era idiotiska påhitt, då antar jag att du aldrig har ridit då eftersom det är människans idiotiska påhitt att vi ska rida på hästarna.
TS försöker ju komma på vad det är hennes häst vill säga henne, hon har ju redan skrivit att hon ska kontakta veterinären, och det är väl det bästa man kan göra i förstahand i en sådanhär situation, vad mer begär du?
TS
Jag har haft samma problem med min häst nu en tid, elelr nu har han slutat. Hoppa ett hinder och sen börja bocka som en makaron
Jag försökte få min häst att tänka på ngt annat efter hindret och försöka vara bered efter en landning. Driva på efter hindret och hålla upp hästen huvud så h*n inte kan dra ner det och skuta upp ryggen.
Jag försökte även sitt lite tillbaka över hindret, inte så att jag inte följde med över hindret men jag följde inte med lika mkt. Hoppa inte så högt.
Min häst gjorde så när han inte hade hoppat på ett tag så du kan ju försöka hoppa lågga hinder, tills hästen märker att det inte är ngt specielt med att hoppa.
Men jag vet att det är jättejobbigt, under vintern har jag nog flugit av 4 ggr/vecka, men han gjorde det inte bara när man skulle hoppa utan fick även lite "ryck" om man så bara skulle rida lite dressyr.
Min häst har även varit hos en tillridare under en månad, han kom hem i söndags och igår hoppade jag lite och då kändes han jättefin och hade inte en tanke på att börja bocka efter hindret så om inget hjälper kan du kanske ta hjälp av ngr duktigt människa som kan rida din häst ett tag.
Lycka till