behöver HJÄLP med träning !

S

sensation

hej det är så här att jag har en c-ponny som har stått ett år pågrund av att hon har kroniskbronkit (hon hostade väldigt mkt) .
Men vilan har gjort susen . Nu är det så här att jag behöver hjälp !
Hon har inte muskler lr nån kondis . pluss att hon bara rusar iväg i trav och galopp och kör upp huvudet :confused: men jag antar att det är för att hon inte har nå muskler och inte orkar gå sammland . men hur som hellst så behöver jag bra tips på att bygga upp kondis o muskler igen :crazy:
Tack på förhand :bow:

Sv: behöver HJÄLP med träning !

Långa lugna promenader och ridturer är bra att börja med. Börja i skritt och öka sedan på. Att klättra är jättebra för att bygga upp ryggmusklerna. även cavaletti/travbommar är bra för ryggmusklerna, när hon börjat få tillbaka viss kondis. :idea:

Liknande trådar

Träning Hej! Har ett 5årigt hbl sto som jag behöver lite hjälp och tips till. Hon har varit utlånad men fick komma hem lite snabbt i somras pga...
Svar
7
· Visningar
1 302
Senast: Piek
·
Ridning Hej! Jag har en 6 årig häst som jag hoppade för första gången i januari, detta var även allra första gången han hoppar i sitt liv. Sen...
Svar
10
· Visningar
1 471
Senast: bfpb
·
Islandshäst Hej hästvänner! Jag rider en väldigt fräsch, 19 årig islandshäst som kan bli superflott, men själv har jag inte lyckats få fram den...
Svar
2
· Visningar
2 704
Ridning Hej! Jag skulle behöva hjälp. Min foderponny, C-ponny på 8 år har väldigt svårt att galoppera i höger varv. Hon drar sig gärna mot...
Svar
19
· Visningar
2 355
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama