Behöver hjälp med prissättning på kaninbur

Annie_92

Trådstartare
Sv: Behöver hjälp med prissättning på kaninbur

Jag vet inte riktigt, det är svårt sånt där.
Mellan 500-1000:- kanske går att få ut för den?
Själv hade jag nog kunnat betala 500:- , hade det blivit dyrare hade jag byggt en själv :D

du kan ju kolla på blocket och jämföra lite :)...

Hittar du en köpare som är villig att betala det pris du satt på den i annonsen, så är det bara att gratulera :)

Jag personligen skulle dock inte betala så mycket.

Hittar du en köpare som är villig att betala det pris du satt på den i annonsen, så är det bara att gratulera :)

Jag personligen skulle dock inte betala så mycket.

Blev nyfiken och letade reda på annonsen.

Jag skulle inte heller betala så mycket för en kaninbur, även fast den verkar stor, fin och genomtänkt.
Kanske om du får tag på någon med tummen mitt i handen och en stor plånbok i andra :idea: .

Tips. Justera luckan så att buren ser rak ut, då får man ett bättre intryck. :)
och den ser mindre ut på bild än vad du skrivit som mått. Kanske kan ha något med på bild som jämförelse så man ser hur stor den är, t.ex bil eller människa.

Allt går att sälja dock, jag och sambon byggde om en stor tredörrars garderob till fågelbur. Vi sålde den för 2500:- sen när vi flyttade.

Senast ändrad:

Tack för svaren. Jo, jag är kanske lite väl optimistisk tyvärr antar jag.:o
Ang, storleken så är det ju på en bild en traktorskopa bredvid buren, men det kan nog ändå vara lite svårt att bedöma storleken antar jag.

Är liknande saker som den med fågelburen som jag "inspirerats" av när det gäller prissättningen,:angel: och 500kr är ju låångt under av det jag har lagt ut för buren och då är det ju inte medräknat all den tid jag har lagt ner på den. :/

Burar som man ser på blocket och säljs för runt 500kr är ju oftast även begagnade och hälften så stora som denna också, och denna är ju helt splitterny och oanvänd..8)

Vad har du satt för pris i annonsen då?
500-1000 kr kan nog vara rimligt.

Arbetstiden du lagt ner kan du nog inte räkna med att få nåt för tyvärr, det är kanske mer som en obetald hobby. Vad har du gett för materialet?

Och så blev jag nyfiken, varför ska du sälja den? :)

Vill egentligen inte sälja den, men eftersom jag inte kommer skaffa kanin som det var planerat, de närmaste åren så tycker jag att det är bättre att den kommer till användning istället för att stå och bli gammal hemma hos mig. Plus att jag skulle behöva några kronor extra inför ett kommande valpköp..:-)

Sätter dock ner priset lite nu så får vi se hur det går..:)

Äsch, strunta i valp och köp en kanin istället. ;)

Nä, men det är väl bra tänkt, man ska inte spara på sånt man inte använder. Sänk inte priset alltför mycket, alltid bra att ha en prutmån. :)

Byggde en såndär bur, med ungefär de måtten. Under en lektion i gymnaiset. Enligt våran lärare hade buren en prislapp på åtminstone 1500kr förmodligen uppemot 2000kr. Då i materialkostnader och sånt där. Det är nog "rätt" köpare som betalar det priset :D Tror dock inte man tjänar så mycket på att bygga en egen och man sparar defenetivt inte tid :p

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag var inne på hippocampus och skulle räkna ut en foderstat till min häst. Tittade på pappret och insåg att P, Ca och allt dedär...
2
Svar
35
· Visningar
3 395
Senast: Miss
·
Utrustning Någon som vet vad detta är för förbygel? Det ser ut att finnas en ''plupp'' på delen som går under bogen men man ser ju inte vad det är...
Svar
12
· Visningar
1 521
Senast: Aquakatt
·
Katthälsa Jag skrev igår en tråd om hur man får upp hullet på en mager katt eftersom min kisse varit bortsprungen i 4 veckor. När jag kom hem...
Svar
5
· Visningar
1 537
Senast: Rain_woman
·
J
Övr. Djur Kan någon hjälpa till att artbestämma detta läskiga kryp? Kanske lite svårt att se.. Den har vingar iaf, och en jättelång läskig...
Svar
9
· Visningar
11 629
Senast: Gabbi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama