marengo
Trådstartare
Här kommer ett något flummigt inlägg. Jag flyttade till en ny stad för ca 2 månader sen för att börja plugga. Trivdes jättebra i min lägenhet, skolan var rolig, "klasskompisarna" verkade roliga. Efter två veckor blev jag även tillsammans med en kille från min hemstad, som ligger 3 timmar bort med tåg. Jag hade aldrig tänkt ha distansförhållande, men nu blev det så och jag är jätteglad över att jag har honom. Nu däremot, två månader senare, mår jag dåligt, och vet inte riktigt över vad. Jag vet att skolan är en stor faktor, är stressad konstant och känner att hur mycket jag än pluggar, så ligger jag efter - och jag har inte ens haft första tentan än. Jag får ångest (tror det är ångest?), gråter varje dag utan att kunna sätta fingret på varför jag gråter. Så länge jag är i skolan är det lugnt, men så fort jag kommer hem så mår jag dåligt. Jag är i min hemstad ca varannan helg, och där mår jag toppen. Får umgås med min pojkvän, familj och bästa vän, och det mår jag bra av. Där känner jag att jag är mig själv, och framför allt förstnämnde får mig att må extra bra. Men jag vet inte hur jag ska reda ut detta. Jag har kontaktat "studenthälsan", men kommer höra från dem tidigast nästa måndag. Bara receptionisten i telefonen sa till mig att de har högt tryck och att jag får skicka in formulär på deras hemsida så började jag gråta. Förstår inte varför? De konkreta känslor jag känner är stress, ensamhet, saknar min pojkvän, nedstämdhet över att jag inte är helt hundra fysiskt heller. Jag har börjat fundera på att hoppa av och flytta hem. Men jag känner inte att det är ett vettigt beslut. Detta är den utbildning jag vill gå, och den finns inte närmare hem. Dessutom vet jag inte vad jag ska göra annars. Det finns ingen annan utbildning jag vill gå. Jag vill plugga och sen jobba med det jag vill, inte behöva flytta hem och ta vilket jobb jag än får. Men hur gör man? Hur börjar man må bra igen? Hur lång tid låter man det gå innan man måste säga stopp? Är det värt att må dåligt för att kunna gå rätt utbildning?