Behöver hjälp av er, passar spooks snoopy väst till vintern?

johannaolsson

Trådstartare
Hej alla! Jag slänger ut en liten fråga till alla er användare här.

Min fråga, jag är på G att klicka hem en Spooks väst som jag tänker att jag kan ha nu till hösten och vintern. Den heter Spooks snoopy väst. Ni som har denna väst hemma, skulle ni rekommendera denna till höst och vinter tiderna? Jag tycker den är relativt tjock och jag gillar att kragen är så hög. Men jag blir fortfarande osäker om jag ska köpa den eller inte, om det senare kommer visa sig att den inte håller för kylan. Kanske ska jag satsa på en dunjacka.. Vad tycker ni om västen?

Ytligt inlägg kanske, men hoppas ni vill hjälpa? ;)
search

En jacka är alltid varmare än en väst, men själv tycker jag väst är smidigare. Jag har en Spooks Greta, alltså en lite längre jacka, och den är varm och go, varmare än min dunväst.

jag har västen snoop hood, väldigt varm och mysig ^_^ är det inte blåst och halv snöstorm så duger den finfint, har en tunn vindjacka under ibland.

För mig kan inte en väst ersätta en jacka. Jag har kortärmat och väst nu, när går promenader och det är som men inte mer än 13-14 grader.

Ska du bara ha den så skulle jag satsa på en jacka. Jag använder tjock väst milda vinterdagar och höst + vår. Men på vintern och vid nederbörd är det värdelöst.

Jag använder mina Spooks-västar typ året runt :o Kragen är lätt beroendeframkallande och jag är en fryslort! Varierar så klart hur mycket jag har över/under efter årstid, de allra kallaste dagarna rider jag med jacka (Spooks Greta som någon mer hade :)) men oftast med väst och jacka över, tar då av jackan efter framridning och tar på den igen vid avskrittning.

Tack för era svar!! Min plan är att köpa den västen och hitta en mysig men tålig fleace som man kan ha under. och kanske någon vindjacka om det skulle behövas. Under dom kallaste vinterdagarna har jag haft underställ under, fleace och en annan väst (tunnare) och det har funkar bra när man vandrat runt i stallet och är även smidig när man rider. Men om det bli ruskigt kallt någon dag får man kanske dra på sig en jacka!

Trots att jag bor i "kallast, regnigast och snöigast i Sthlms län" så brukar jag bara ha Spooksväst + typ tjocktröja på vintern.
Alltså, ska jag bara sitta på någon kall läktare brukar jag ha jacka eller så, men ska jag själv rida eller göra något aktivt i stallet räcker ovanstående.
Dock brukar folk i min omgivning säga att "mitt temperaturcentrum måste ha havererat" (sammanhang: att jag är så varmblodig), vilken ev. kan spela in i mitt val av klädsel på vintern ;)

Liknande trådar

Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
3 464
Senast: MayGrace
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 689
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar