Behöver era åsikter

C

CeciliaHeikne

Har velat hur länge som helst nu mellan vilka skydd jag ska köpa och vilken färg :mad: och kommer aldrig fram till något vettigt.

hästen i fråga är grå (appelkastad) med svarta ben, svart man och svart svans.

Utrustningen kommer vara svart, rakt igenom, sadel, träns osv.

Funderar på dessa skydd

Veredus pro classic

veredusproclassic.jpg

Catago

eldbenskydd.jpg

JW

jw_senskydd.jpg

Nu till problemen ;)

Känner igentligen mest för veredus eller catago, utséende mässigt.
men vilka är igentligen bäst?

Gillar catagos och JW´s bakskydd mycket mer än veredus som bara har strykkappor.

vad är det igentligen för skillnad på JW´s och Catagos skydd funktionsmässigt? eftersom Jw´s är nästintill dubbelt så dyra? är det bara märket dom tar betalt för?

Veredus skydden tror jag definitivt skulle passa i storleken, det är inget problem (vet att de är lite stora i storl.)

nu en fråga till alla matchningsfanatiker ;)

KAN en grå häst med svarta ben, svart man och svart svans och svart utrustning ha Bruna skydd?

tycker nämnligen att catagos är snyggare i brunt än svart.

så frågan är nu

Svarta veredus pro classic med brun läderinsida
Bruna catago
eller svarta Jw

kan nämna för er som tänker svara på frågan om bruna skydd till henne att shabraken på träning och tävling då skydden ska användas kommer se ut följande

Marinblått med guld passpoal
beige med guld passpoal och brunt kantband
brunt med beige passpoal och brunt kantband

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Behöver era åsikter

Nej, du kan Inte ha bruna skydd! Köp veredus skydd, dom är bäst. Eller svarta JW.

Så tycker jag inte att en grå häst med svart utrustning borde ha beige el brunt schabrak heller, annat om hästen är brun el fux, eller om du haft brunt läder. Jag tycker det kraschar. Håll dig till en stil/färg, blanda inte ihop så mkt...

Jag har grå catago.. skitsnygga men min häst var för liten för dem :(
annars är de skitfina ihop med skimmelhäst och svart utrustning =)

hmm jag gillar inte gråa skydd spec inte på min häst. hennes färg ger ett aningen blekar intryck medgråa skydd. då föredrar jag svarta

Centaur skrev:
Nej, du kan Inte ha bruna skydd! Köp veredus skydd, dom är bäst. Eller svarta JW.

Så tycker jag inte att en grå häst med svart utrustning borde ha beige el brunt schabrak heller, annat om hästen är brun el fux, eller om du haft brunt läder. Jag tycker det kraschar. Håll dig till en stil/färg, blanda inte ihop så mkt...

jag tycker faktiskt hon kläri de bruna /beige färgade shabraken m. lindor i samma

hon är vid ljumsken, bogen och låren "brunskimmel" (väldigt lite dock. men jag tycker inte alls det skär sig

JW-skydden är e x a k t samma Catagos fast det står JW på. Och nää, frågar du mig ska en skimmel ha svart eller grått och inte brunt.

okej va bra att någon kunde vsara på det.Tycker dessutom Jw´s logga förstör skydden något, då föredrar jag häldrecatagos som ser lite mer stilrena ut än Jw´s färglada logga :D

men som det verkar nu får de bli veredus skydden...
För catagos i svart är inte alls snygga och i brunt får jag ju visst inte ha :D fast ja tycker de skulle vara rätt läckert

Hur som helst ni som tänker svara nu

Jw skydden är uteslutna. pga av ful logga :D

hon är ju grå (appelkastad) men i ljumsen, på bogen och på låretär hon brunskimmel. över allt annat är hon ju "grå"

fortfarande tillåtet att rida med bruna/beige färgade shabrak och bruna lindor? :D

hmm om veredus bara hade haft baksydd av samma modell som jw och catago hade valet varit enkelt

Jag har köpt Veredus, de tycker jag är jättebra, men jag vet inte vad jag fått för modell, de ser ut som en blandning mellan två av deras modeller :crazy:

nej för det om nått passar inte på henne. Svart läder är ett måste! däremot tycker jag att man kan variera och matcha shabrak, lindor, skydd etc.

CeciliaHeikne skrev:
så frågan är nu

Svarta veredus pro classic med brun läderinsida
Bruna catago
eller svarta Jw

SVART ska det vara! Svart svart svart! :banana:
Brun läderinsida funkar inte, det kommer bara se skumt ut.

Tycker inte du ska ha bruna skydd om du har svart utrustning och jag tycker absolut du ska köpa veredus (svarta). Men vad menar du med bakskydden? Det är ju vanliga låga bakskydd veredus har, eller är det såna du inte vill ha??! :confused:

Hampa har snygga bra skydd tycker jag så jag rekomenderar dom.
Dom säljer ett par senskydd med lite hårdare kotskyds senkys till bak i ett paket för 500 kr. Lite plastigt på utsidan, men jag har haft mina i ett å ett halvt år nu å dom är fortfarande i grymt bra skick å fräscha trots allt dom varit med om :D

Senast ändrad av en moderator:

piggis_83 skrev:
Tycker inte du ska ha bruna skydd om du har svart utrustning och jag tycker absolut du ska köpa veredus (svarta). Men vad menar du med bakskydden? Det är ju vanliga låga bakskydd veredus har, eller är det såna du inte vill ha??! :confused:

om du tittar på bilderna ovan ser du hur catagos bakskydd ser ut. senskydd

veredus har bara strykkappor. det är itne det jag är ute efter..

Jag skulle köpt svarta catago! Du kunde ju tänka dig svart JW och de är ju exakt samma?
Annars har du ju hampa pro som också är samma skydd, men en annan logga om nu catagos inte passade i svart ;)
De vanliga veredus tycker jag är för sladdriga, ska du köpa nått av det märket ska det vara dem med gelinsida eller läder. :p

hmm Jw är inget allternativ längre. :D här svänger det fort

antingen bruna catago eller svarta veredus pro classic med brun läderinsida.

men nu börjar det luta åt veredus ATG istället. faktiskt
men jag får nog köpa både catago och veredus om ja ska bli nöjd.

för veredus framskydd slår helt klart catagos
men catagos bakskydd slåt helt klart veredus

Liknande trådar

P
Utrustning Jag hade tänkt köpa ett par bruna Veredus carbon gel men de var slut och skulle inte komma in där jag tänkte köpa dem. Då fick jag...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: pea_
·
Dressyr Ja som rubriken lyder, vad vill ni har för nya saker till er själva och hästen just nu? Jag kan ju börja :D Till Hästen skulle...
2
Svar
27
· Visningar
2 583
Senast: malin31
·
Utrustning Ska iväg och tävla på lördag (Hoppning) och ska då ha båda tjejerna med mej, nu får ni vara smakråd här och säga vilken outfit ni tycker...
Svar
7
· Visningar
1 079
Senast: mahlmt
·
Utrustning Och hur har ni ridit? Vi har ridit i djupsnön på ett fält! :) Hästen hade: Prestige Venus D, brun Prestige gjord, brun Prestige...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 239
Senast: Ingrid och Lukas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar