Behålla eller skicka tillbaka?

MissFideli

Trådstartare
Beställde 3 par värmevantar på en sajt, just för att de hade flera olika och jag kunde beställa hem och testa.
Lade beställningen 31/12 och de aktiverade fakturan på Klarna direkt.
Sen blev det tyst. Efter 2 v mailade jag, inget svar. Mailade igen, inget svar. Skickade kontaktformulär på deras sida, inget svar. Hittade inget nr att ringa. I måndags pausade jag fakturan samt skickade ett mail att jag ville de skulle makulera ordern. Inget svar på mail, men 3 h efter att jag informerat Klarna om den uteblivna ordern, skickades den.
Ska hämta idag. Men nu är jag ju lite sur och funderar på om jag verkligen vill köpa av dom? Vad händer om nått krånglar och de fortsatt inte svarar på mail?
Är det bättre att skicka tillbaka allt och köpa från annan sida?
 
Beställde 3 par värmevantar på en sajt, just för att de hade flera olika och jag kunde beställa hem och testa.
Lade beställningen 31/12 och de aktiverade fakturan på Klarna direkt.
Sen blev det tyst. Efter 2 v mailade jag, inget svar. Mailade igen, inget svar. Skickade kontaktformulär på deras sida, inget svar. Hittade inget nr att ringa. I måndags pausade jag fakturan samt skickade ett mail att jag ville de skulle makulera ordern. Inget svar på mail, men 3 h efter att jag informerat Klarna om den uteblivna ordern, skickades den.
Ska hämta idag. Men nu är jag ju lite sur och funderar på om jag verkligen vill köpa av dom? Vad händer om nått krånglar och de fortsatt inte svarar på mail?
Är det bättre att skicka tillbaka allt och köpa från annan sida?
Risken finns att det är dropshipping och att du får betala hela frakten till Kina.
 
Beställde 3 par värmevantar på en sajt, just för att de hade flera olika och jag kunde beställa hem och testa.
Lade beställningen 31/12 och de aktiverade fakturan på Klarna direkt.
Sen blev det tyst. Efter 2 v mailade jag, inget svar. Mailade igen, inget svar. Skickade kontaktformulär på deras sida, inget svar. Hittade inget nr att ringa. I måndags pausade jag fakturan samt skickade ett mail att jag ville de skulle makulera ordern. Inget svar på mail, men 3 h efter att jag informerat Klarna om den uteblivna ordern, skickades den.
Ska hämta idag. Men nu är jag ju lite sur och funderar på om jag verkligen vill köpa av dom? Vad händer om nått krånglar och de fortsatt inte svarar på mail?
Är det bättre att skicka tillbaka allt och köpa från annan sida?
Varför skulle det vara bättre att skicka tillbaka tänker du?

De kan väl krångla lika mycket med retur och återbetalning, då förlorar du pengarna.
Har de kostnadsfri retur?
Annars har du ju också en returfrakt du förlorar pengar på också.

Jag är rätt försiktig av mig, försöker kolla upp för mig nya nätshoppar innan beställning. Jag skulle till exempel aldrig beställa flera produkter med avsikt att prova vilken som är bäst och skicka tillbaka de jag inte vill ha. Även om jag vet att en del gör så.
Tycker returer är skitjobbigt 😅.
 
Risken finns att det är dropshipping och att du får betala hela frakten till Kina.
Dropshipping är ett elände. Flera "företag" har svenska eller nordiska namn, men kollar man lite närmare så handlar det mest om en snygg ridå på varor som skickas direkt från Kina - och oftast tar en evighet. Man vet heller inte nåt om kvaliten på varorna och/eller om de innehåller skadliga ämnen i materialet etc. Jag är numera ytterst försiktig och hajar alltid till när nåt nytt företag har ett snyggt namn som innehåller "Stockholm", "Norden" etc etc men som inte alls har nån bas i Sverige.
 
Varför skulle det vara bättre att skicka tillbaka tänker du?

De kan väl krångla lika mycket med retur och återbetalning, då förlorar du pengarna.
Har de kostnadsfri retur?
Annars har du ju också en returfrakt du förlorar pengar på också.

Jag är rätt försiktig av mig, försöker kolla upp för mig nya nätshoppar innan beställning. Jag skulle till exempel aldrig beställa flera produkter med avsikt att prova vilken som är bäst och skicka tillbaka de jag inte vill ha. Även om jag vet att en del gör så.
Tycker returer är skitjobbigt 😅.

För att jag inte vill stödja ett sån här ställe?
Finns sakerna inte i butik, så måste man ju beställa hem och prova. Ganska vanligt, skulle jag säga. För mig är det inga problem att skicka tillbaka.
 
För att jag inte vill stödja ett sån här ställe?
Finns sakerna inte i butik, så måste man ju beställa hem och prova. Ganska vanligt, skulle jag säga. För mig är det inga problem att skicka tillbaka.
Då har du ju ditt svar där, låter som du bestämt dig redan innan min fråga.

Lycka till med returen!

Jag hade bara valt att inte handla av dem igen istället.
 
För miljön är det ju ett jätteproblem. Även transporterna och transportmaterial. Speciellt som vissa företag slänger returerna i en öken i sydamerika el dyl.

Ja, så är det. Men jag är fräck nog att ändå beställa saker jag behöver men som inte finns i butik på nätet.
 
Jag beställde "fleeceleggings" från ett "svenskt" företag, ca 650 kr, de skulle enligt annonsen skickas inom Sverige. Betalade med kreditkort (SHB) efter 2 veckor hade det inte kommit något, mailade företaget, fick inget svar. Hävde då köpet iom att varan inte kommit fram. Mailade flera gånger men inget svar. Efter ca 2 månader utan svar skickade jag sonika till SHB att jag hävt köpet och maialt företaget utan återkoppling osv och bad om pengarna tillbaka då det inte kom någon vara. Fick tillbaka pengarna från SHB utan minsta knussel. Nån månad EFTER allt detta kom lapp från Tullen att det fanns paket hos dem som jag behövde betala tillavgift för. Slängde brevet i soporna, betalade inget och hämtade inte ut något. vet ju inte ens i sak om det var de jag beställde (men 110% övertygad om det). Hände ingenting efter det.

Så har du hävt ordern osv skulle jag INTE hämta ut paketen. Då du som sagt redan hävt avtalet är det inte dina problem vad som händer med paketet längre.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
942
Senast: corzette
·
Juridik & Ekonomi Jag beställde en grej. Pga usel information från företaget lackade jag ur och avbeställde. Fick bekräftelse från företaget, hade val...
Svar
3
· Visningar
963
Senast: Unafraid
·
Skola & Jobb Hur ska jag hantera min kollega? För 6 veckor sedan började jag på ett nytt jobb. Jag fick dela rum med en man som verkade trevlig om...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
7 543
Senast: Stalone
·
Äldre Jag behöver lite råd i hur jag ska lösa ett köp jag gjort via en FB-sida där det verkar som att säljaren vägrar ge tillbaka några pengar...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 672

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka
Upp