Begagnad Kieffersadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare solitza
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 905
S

solitza

Undrar bara vad dessa sadlar brukar kosta begagnade, någon som vet??? :bump:

Kieffer har måååånga år på nacken och därför kan du finna dem i princip alla prisklasser.
Många av sadlarna har bytt namn vid varje modernisering så det finns ett större utbud av Kieffersadlar som inte säljs längre.

Jag vill dock göra dig uppmärksam på att spruckna/vinda bommar inte är särskilt ovanligt om sadeln har ett par år på nacken. Många gånger går inte detta att se om man inte har ett vant öga så be om ett friskhetsintyg från sadelmakare.
Kieffers sadlar har glasfiberbom och de är lite känsliga - gäller alla märken med glasfiberbom dock.

Kom även ihåg att även om sadeln är sparsamt använd men gammal så är den i behov av omstoppning då ullen sätter sig och fibrerna förlorar sin spänst med åren.

från 5000 och uppåt skulle jag tro.

Jag köpte min begagnade kieffersadel av en kompis och betlade kompispris men innan det hade jag kollat på annonser här på buke och de var mellan 6-9 tusen de flesta... de va dock sadlar som bara hade ett par år på nacken så....
Den jag köpte är iafl runt 7 år gammal... En Lech dressyr

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
16
· Visningar
801
Senast: BoYo
·
Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
320
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Köpte ett begagnat träns, och hela tränset hade fått sig ett oljebad! 🫣 Där det bara är läder har jag lyckats få det ok genom att...
Svar
5
· Visningar
877
Senast: Fibusen
·
Utrustning Jag har hittat en Globus Clic begagnad som ägaren inte vet vidden på, ngn som vet vart den märkningen sitter? Det är bra pris så jag...
Svar
0
· Visningar
176
Senast: Aleel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka