Bedrägeri

martha

Trådstartare
Det är ju helt sjukt.....Min kompis har en kastrerad Skogiskatt på två år som hon ville ha ut på "foder" ...en tjej hörde av sig och verkade jätteseriös o trevlig...katten fick åka hem till henne på prov( i förrgår) men idag ringde hon och ville ha ett "kontrakt" skrivet helst skulle det vara klart på em.

DÖM om vår förvåning......min kompis kollade på blocket och hennes KATT var utannonserad där :eek::eek:

Hur som helst så har hon nu fått katten tillbaka...men vad är det för fel på folk ?

länk till annonsen som ens inte är borttagen än.

http://www.blocket.se/vi/16110045.htm?ca=7_s

Sv: Bedrägeri

Alltså. annonsen är ju inte profficionellt skriven direkt...

Alltså. annonsen är ju inte profficionellt skriven direkt...

Näää, och dessutom så har dom gogglat fram en bild på en annan katt :grin:

Men vilken jäkla tur att kompisen brukar kolla annonser på blocket.....

Hon fick ringa tjejen och säga till att katten skulle hem annars skulle den bli hämtad via polisen...själv skulle jag anmält idioterna :mad:

Sen är han ju kastrerad......fint avelsämne :angel:

Jag tänkte också på det. Inga kulor=avelskatt... njae. Gissar även på att en vuxen hane som är bra avelsämne även skulle marknadsföras som bevisat fertil och kanske med föräldrarnas namn, eventuella titlar på avkommor och HÖGRE PRIS.

Vissa människor tror man inte är sanna. Försöka tjäna snabba pengar. Fy f*n! Någon som inspirerades av Insider kanske? Inte hästaffärer, men kattaffärer...

Men vet du vad det sjukaste var ?

Att personen EGENTLIGEN ville ha en hund, så hon skulle sälja katten ( som hon haft i 1 ½ dygn ....o läs annonsen :angel: ) för att köpa en hund istället......

Fy f-n vilken tur att det hela blev uppdagat....

Men vet du vad det sjukaste var ?

Att personen EGENTLIGEN ville ha en hund, så hon skulle sälja katten ( som hon haft i 1 ½ dygn ....o läs annonsen :angel: ) för att köpa en hund istället......

Fy f-n vilken tur att det hela blev uppdagat....

Det förvånar mig inte, något skulle väl pengarna användas till.

Liknande trådar

Övr. Katt Ska försöka sammanfatta detta så kort som möjligt. (ursäkta långt inlägg!) Obs. är att detta är inte mina katter. Jag är inte heller...
Svar
9
· Visningar
1 417
Senast: lahsd
·
Hästmänniskan *flytta tråden om den ligger fel* Nu har jag hittat min drömgård. Åhh så fin den är. Allt är i timmer och uppfört år 1888. :love...
Svar
7
· Visningar
1 218

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka