Bedömning + unghästklass

towe

Trådstartare
Jag vet att det finns en tråd om detta redan. Men jag är så trög och nu sitter jag och ska göra en internetanmälan (sista anmälningsdag idag).
Jag har en 5 åring som jag ska starta i en LD och en LC. Bedömningarna är A1: d/A, jag hittar inte den kombinationen, vad betyder det?

Dessutom kan man välja om man vill starta som unghäst eller ej och vilka fördelar/nackdelar är det?
LC klassen är en kombinationstävling i dressyr där jag ligger bra till i dressyren, kanske måste jag starta i avdelning A för att kunna gå vidare i komb. tävlingen?

Jag har mailat klubben men har inte fått något svar. Hjälp mig snälla :bow:

Sv: Bedömning + unghästklass

towe skrev:
Jag vet att det finns en tråd om detta redan. Men jag är så trög och nu sitter jag och ska göra en internetanmälan (sista anmälningsdag idag).
Jag har en 5 åring som jag ska starta i en LD och en LC. Bedömningarna är A1: d/A, jag hittar inte den kombinationen, vad betyder det?

Dessutom kan man välja om man vill starta som unghäst eller ej och vilka fördelar/nackdelar är det?
LC klassen är en kombinationstävling i dressyr där jag ligger bra till i dressyren, kanske måste jag starta i avdelning A för att kunna gå vidare i komb. tävlingen?

Jag har mailat klubben men har inte fått något svar. Hjälp mig snälla :bow:

Jag är inte riktigt med på hur du menar?
Är det en hopptävling, kombinationstävling eller både och :confused:
5-åringar får inte gå avd A så du måste rida Avd B! I Avd B rider du bara grundomgången och alltså ingen omhoppning (bed A).
A1:d/A är väl en gammal bedömning? Det betyder att du har 30 sek på dig att starta omhoppningen (efter felfri grundomgång) efter att domaren gett startsignal, jag tror den nya bedömningen heter A:0/A:0 30 sek? Rätta mig om jag har fel någon!

:rofl: Man måste ju skriva A1: d med mellanslag för att inte få det som en smily :bow:
Intelligent jag är :crazy:

Hi, jag märkte också att det blev en smily! Det är en hopptävling men förra helgen var det KM i dressyr och är man med i båda tävlingarna så kan man vinna ett kombinationspris. Men om det nu är så att en 5-åring inte FÅR tävla i avd. A så borde jag därför inte kunna placera mig i hopptävlingen och då inte heller kunna få kombinationspriset.

A:1d finns inte längre, den är ersatt av hoppning i två faser, men det behöver du inte bry dig om eftersom du måste starta i avd B med din 5-åring (i hoppning). Det som gäller för dig är '/A' -delen av "A:1d/A" det är alltså bedömning A i avd B.
I dressyr får du starta i avd A (rider du häst finns dessutom ingen unghästavd i dressyr)

Liknande trådar

Hoppning Nu behöver jag veta, stämmer dessa? I banhoppningstävlingar rids ofta en grundomgång där det gäller att ta sig runt banan felfritt inom...
Svar
2
· Visningar
2 450
Senast: Ewelina02
·
Hoppning Är inte helt säker på om denna hamnade helt rätt, men ber moderator att flytta den ifall jag la den fel. Jag satt och titta lite på...
Svar
3
· Visningar
1 424
Senast: saltopeppar
·
Ridning Tror iaf jag har lagt denna rätt. Annars får jag ju bara flytta den till rätt ställe när jag vet vart den ska vara ALLA NI SOM TÄVLAR...
Svar
4
· Visningar
1 298
Senast: Grannox
·
M
Tävling Kan inte öppna pdf filer på datorn (och TR finns väl i just pdf fil på internet?) Jag kan inte för mitt liv minnas exakt vilka...
Svar
10
· Visningar
12 962

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II

Omröstningar