oki

Trådstartare
JAg valde ju att seminera mitt sto med en "budgethingst" i år och valet föll på Bebop (Donerail). Exteriört så kompletterar han stoet perfekt och han var själv väldigt kapabel men dock lite skör av vad jag förstått. HAn har en liten svensk kull född 2006 och efter det har han stått uppstallad i Finland.
Finns det någon här som vet mer om Bebop eller om hans avkommor förutom det man kan läsa på travsport eller hippos?

Sv: Bebop

Jag känner hon som skötte honom här i Sverige ,har henne på min f***book om du vill komma i kontakt med henne :)

puttar lite på denna tråden då jag är nyfiken på om det är någon som vet något om avkommorna och hur de verkar....

Jag har en hingst som är falen efter honom. Rätt trevlig att handskas med och till hösten skall han köras in och tränas för start näta år. Han är 1,5 nu och ser bra ut om än inte med så mycket hingstkaraktär.

Såå bråttom är de väl inte Spöket?
Nog kan man köra in i sept. och starta som tvååring. I USA är de senare än så väl?

Såå bråttom är de väl inte Spöket?
Nog kan man köra in i sept. och starta som tvååring. I USA är de senare än så väl?

Och deras karriärer är slut vid 3,5 så det spelar ingen roll att man inte tränar för hållbarhet. ;)

Jag tänker på det år som behövs för att förbereda framför allt ligamenten för tävlingsfarter om den ska starta. Det är ju skillnad om man "bara" siktar på premie och ev. kval som tvååring.

Fast nog tror jag att det är många av de tvååringar som startar som körs in efter betet? Jag tror snarare det är regel än undantag att de påbörjar träningen efter betet och inte innan, men jag har inga belägg för att det är så dock.

Jo, så är dt också skillnad på bete och bete.
Riktigt fina, kuperade, med bra flockar ger en gratisstart på träningen - tvärtom mot att "stå still" i en tråkhage. Allt beror på.

Det får ta den tid det tar att få honom färdig. Han kan gott gå på betet till september och sedan tränas upp under höst och vår. Klarar han inte tvåråsstart så får han väl starta när han är 3 helt enkelt. Han är dessutom rätt luftig i kroppen ännu, inte mycket hingstkaraktär över honom.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Saker som underlättar livet
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka