G

Gefjun

Valpen har börjat tugga på köksbordet :( . Kan man göra något äckligt klet och smeta på?

Sv: Bäver

Min hund tyckte att vitpeppar var bläääää. Bara att fukta området med vatten och pudra över lite vitpeppar.

jag fick rådet att använda senap men det slutade med att hunden stal senapsflaskan och sörplade i sig resten. "bitterbite" som man kan köpa i djuraffären funkade på honom.

:D Det var ju mindre bra!

Har haft på vitpeppar nu, får se hur det går annars får jag väl uppsöka en djuraffär.

Hej,
det finns ett medel i sprayburk som heter Antignag, det använde jag då min rottisvalp gnagde på allt.
Funkar också nu att spraya på halsen på min rottishanne när min rottistik attackerar honom på lek och biter på halsen.
jag tycker att attdet är super, finns på zooaffärer

Har pratat med folk som testat Antignag och det har inte fungerat alls. Så där ser man att de har olika smak för vad som är äckligt också!

Använde äppelcidervinäger när lagotton gnagde på förbjudna saker (läs: möbler...). Fungerade bra.

Hihi!
Gott?? Min tös sa: uäääck, försöker du förgifta mig.....hon hoppade och fnös åt alla håll, gillade det inte...

Fast jag hade ju gått och smugit på vovven för att ta han på bar gärning. Mycket billigare också än "smeta-på-grejer".

Inte så lätt när man inte är hemma... "smeta-på-grejer" blir ju mer effektivt då hunden får "straffet" direkt den tagit ett hugg. Och vitpeppar e.t.c är väl inte blodigt dyrt!

Så sant! Men om man lyckas överraska de med fingrarna i kakburken och lyckas med att få till en bra korrigering så upphör liksom själva lusten att gnaga på husses möbler. Min lilla pärla åt skor. Käkade upp varenda en doja innan jag fick stopp på det. Nu sover hon bara på skorna... :crazy:

jag skulle aldrig smeta på något på bordsbenen(förstöra bordet).. skulle hellre köpa stuprör och ställa runt (dvs benet inuti röret..) och ge hunden tuggleksaker!

berömma hunden när den tuggar på saker den får tugga på och
fya när den tuggar på saker den inte får tugga på..

Hmm, ja dom valparna! Min valp har gett sig på tapeten *suck*

Hon har inte tuggat nu på ett tag. Tro mig hon HAR leksaker och tuggben. Stuprör har jag inte tänkt på, och kommer nog inte att göra det heller. Hur skulle lite vitpeppar kunna förstöra bordet??

haha, det gjorde mitt marsvin förr när vi hade tapeter som var uppsatta utan att man tog bort listen (som proffsen gör) det var fina revor det :p men jag älskade marsvinet ändå (fast mamma och pappa var juh inte så glada :angel: )

ja det beror juh helt på vad man har för bord, matsalsbordet skulle jag aldrig få för mig att smeta in något på.. och det man minst anar kan ge hemska fläckar (i de lugnaste vatten...) men man väljer själv :p

hoppas att hon inte börjar tugga på bordsbenen igen iaf :)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
909
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
988
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 218
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 181
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama