Baucherbett

GoLightly

Trådstartare
Ger ett baucherbett något tryck i nacken?

Jag rider på ett baucherbett och min häst trivs bra med det, men eftersom han redan är lite lågställd och jag försöker rida upp framdelen så känns det onödigt att rida på det om bettet ber honom att sänka huvudet.

Nej, bettet ger inget nacktryck. Hade det gjort det hade det inte varit godkänt att tävla dressyr på. Jag upplever ändå att många hästar tar kontakt långt fram-ner med baucherbett. Tycker att bett med rörliga ringar brukar fungera bra på hästar man vill ha upp lite.

Om du vill ha tipps på ett bett som är bra på framtunga hästar, så var jag supernöjd med NS verbindende till min tidigare häst. :)

Nej men har noterat att det är väldigt många som påstår det. Det är liksom emot fysikens lagar att det skulle vara häv i det ;)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: dukie
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Hästvård Idag var vi iväg på klinik och känner bara att jag skulle vilja ventilera mig lite. Se om fler kanske har liknande problem? Veterinären...
Svar
0
· Visningar
310
Senast: Zevzan
·
Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
878
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter