Batteridrivet aggregat.

Narcissa

Trådstartare
Jag har en hage som ligger lite avsides och där det inte går att få fram el. Jag hade tänkt köpa ett batteridrivet aggregat och undrar om ni har några erfarenheter?
Jag har hittat lite olika men jag förstår inte om batteriet medföljer eller om man måste köpa det seperat och var köper man isf ett 12 voltsbatteri?
 
Äh, man kan inte veta allt :D Vi har använt gamla uttjänta men laddade, de har hållit typ fem-sju dagar. Du kan fråga på en bilverkstad efter ett :)
 
Det har jag ingen koll på däremot, men det finns det säkert nån annan som har :) Det är tunna sladdar iaf med klämmor i ändarna.
 
Det finns olika sorts batteridrivna aggregat, Jag har två det nyaste går på ett tex bilbatteri och jag hade ett gammalt bilbatteri först som jag laddade i ur och skur tills jag köpte ett fritidsbatteri som inte behöver laddas så ofta. Sedan har jag ett Aggregat som det är mindre batterier till som man kasserar när dessa är tomma, sladdar och ett litet jordspett brukar följa med, jag köpte till fler jordspett på granngården .
 
Batterier kan du köpa på bensinstationer, granngården , Mekonomen skulle tro på tex Jysk osv där de servar eller säljer husvagnar för det är ett fritidsbatteri du ska köpa om det är ett nytt du ska ha, ser ut som ett bilbatteri
 
Jag har en hage som ligger lite avsides och där det inte går att få fram el. Jag hade tänkt köpa ett batteridrivet aggregat och undrar om ni har några erfarenheter?
Jag har hittat lite olika men jag förstår inte om batteriet medföljer eller om man måste köpa det seperat och var köper man isf ett 12 voltsbatteri?

Mitt batteridrivna aggregat är från Hööks om jag inte minns fel. Har fungerat bra i flera år nu, använder det där jag inte har något vanligt uttag att koppla aggregat till. Har ett rör som jag slår ner i marken och använder som jordspett. Det bästa batteri jag har är ett som man annars har i grävmaskiner så det är stort och tungt men behöver inte laddas särskilt ofta. Gamla bilbatterier brukar behöva laddas ofta så köp i sådana fall hellre ett nytt fritidsbatteri eller ha flera gamla att byta med (så att du alltid har ett som är laddat och klart att byta till).
 
Sladdarna till batteriet sitter på aggregatet ;)

Finns solpaneler att köpa till för att hålla batteriet laddat, kostar visserligen en slant men då håller ju strömmen sig
 
Jag tycker du ska köpa ett solcellsaggregat istället, vi har ett som jag är supernöjd med. Det är enkelt och smidigt och i ett stycke. Det sitter ett batteri inuti som man även kan ladda på vanligt sätt. Man slipper hålla på och bära och ladda batterier hela tiden, och även om det är dåligt väder en vecka/10 dagar så klarar den det.
 
Jag tycker du ska köpa ett solcellsaggregat istället, vi har ett som jag är supernöjd med. Det är enkelt och smidigt och i ett stycke. Det sitter ett batteri inuti som man även kan ladda på vanligt sätt. Man slipper hålla på och bära och ladda batterier hela tiden, och även om det är dåligt väder en vecka/10 dagar så klarar den det.
Jag har också funderat på solcellsagregat men de fanns inte när jag köpte mina (akut för två år sedan på lokal granngård) så jag får nog fortsätta med dem så länge,Solpaneler stjäls där jag bor tyvärr lite avsides ligger betet. Mitt fritidsbatteri räckte hela förra sommaren även batterierna till mitt gamla aggregat räcker minst en hel sommar (hade det utlånat) , det batteriet sitter inne i aggregatet, men gamla bilbatterier som jag haft får ofta laddas och de är tunga, och batterierna till skylift, grävare, traktor mm är TUNGA.
 
Vad har du för modell på ditt solcellsaggregat @Trissa ? :)

Jag är i valet och kvalet över vad jag ska köpa för nytt aggregat nu när mitt gamla batteriaggregat gett upp och inte längre skickar ut el i tråden.
 
Vad har du för modell på ditt solcellsaggregat @Trissa ? :)

Jag är i valet och kvalet över vad jag ska köpa för nytt aggregat nu när mitt gamla batteriaggregat gett upp och inte längre skickar ut el i tråden.

I utformningen ser den ut ungefär som Börjes; trekantig med ett handtag på toppen. Fast mitt är rött. :) Det har rätt gott om inställningar att välja mellan också, strömstyrka, pulsintervall, natt/dag och lite annat. Jag minns inte fabrikatet tyvärr, vi köpte det på en mässa för några år sedan.
 
I utformningen ser den ut ungefär som Börjes; trekantig med ett handtag på toppen. Fast mitt är rött. :) Det har rätt gott om inställningar att välja mellan också, strömstyrka, pulsintervall, natt/dag och lite annat. Jag minns inte fabrikatet tyvärr, vi köpte det på en mässa för några år sedan.
Låter ju väldigt intressant :)
 

Liknande trådar

Anläggning Behöver lite hjälp med aggregat då det jag har slutat funka. Behöver en matarkabel som är typ 7 meter mellan staketet och jordspättet...
Svar
0
· Visningar
389
Senast: aglaonema
·
Anläggning Hej allvetande Buke! Erkänner min okunskap om batteri aggregat nu, har alltid bara haft nätdrivna aggregat :o Men vi har ett gammalt...
Svar
1
· Visningar
610
Senast: WildHorse
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
668
Senast: Angel
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 976
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp