Bästa svettäcket?

Vingra

Trådstartare
Eftersom jag är nojjig matte så vet jag med mig om att jag kommer tycka synd om min åring när det regnar i vinter då han kommer att gå på lösdrift och ev blir blöt. Jag har tänkt skaffa ett riktigt bra svettäcke eller två att ha på de dagar jag iallafall är ute och kan ta in honom och värma upp honom lite. Frågan är vad som är bästa varma svettäcket?
Alltså inte något i nät (jag gillar annars Rambo nät täcket sommartid). Funderar på att jaga något dubbelt/supertjockt ull, men tänkte om det finns något ännu bättre?

Ett ulltäcke av bra kvalitet, eller tjockt fleece. Själv har jag utetäcken på mina trots att de går på lösdrift.

Jag skulle satsa på en cooler av valfritt märke, alltså ett tunt täcke då jag antar att du är ute efter torkfunktionen? Eller tror du att han fryser? Då skulle jag också ta ull eller tjock fleece. Å andra sidan gick min unghäst på lösdrift utan täcke punkt slut. Jag så honom aldrig frysa. Men då var han vid gott hull och hade fri tillgång till ett bra stråfoder.

Ett bra fleecetäcke/ulltäcke gör sitt jobb. Jag föredrar dock fleece eller cooler som torkar upp snabbt. Ull tycker jag värmer och tar längre tid.

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 580
Senast: Shixle
·
Hästhantering Följande text snurrar runt lite överallt på fb. Vad tycker den samlade bukeflocken om detta? (Själv anser jag att hästar som skakar... 3 4 5
Svar
86
· Visningar
16 759
Senast: Korven
·
Utrustning Min nya häst drar större storlek i kläder än min förra, så jag har varit tvungen att byta ut hela min täckesarsenal nu inför... 2
Svar
26
· Visningar
5 035
Senast: bejkonfis
·
Hästvård Unghäst född 09, under inridning. Rids korta enkla pass ett par dagar i veckan. Går på lösdrift med lekfulla kompisar, plan hage men...
Svar
2
· Visningar
856
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka