Bästa smörjet för huden?

Fibusen

Trådstartare
Då har det äntligen blivit vår och varmt! Jag älskar att vara ute i trädgården och pyssla och samtidigt bli lite brun, MEN jag är så fruktandsvärt torr i huden! Två utlandsresor väntar dessutom med massa sol och bad och jag behöver fukt till huden för att kunna få en fin bränna.

Är torr på hela kroppen, men benen är nog värst.

Vad är bäst att smörja med?! Jag är helt ny innom detta då jag aldrig haft behovet tidigare... Det är mest händerna som blivit lite vintertrötta och torra, men nu som sagt så är hela jag frasig! O_o

Då har det äntligen blivit vår och varmt! Jag älskar att vara ute i trädgården och pyssla och samtidigt bli lite brun, MEN jag är så fruktandsvärt torr i huden! Två utlandsresor väntar dessutom med massa sol och bad och jag behöver fukt till huden för att kunna få en fin bränna.

Vad är bäst att smörja med?! Jag är helt ny innom detta då jag aldrig haft behovet tidigare... Det är mest händerna som blivit lite vintertrötta och torra, men nu som sagt så är hela jag frasig! O_o
Jag har kört på Nivea Soft nu länge. Älskar den :) ! Återfuktar bra, doftar gott och "lagom" och har ett väldigt bra pris.

Tror det är högst individuellt?

Jag kan inte ha för fet lotion/kräm för då ligger den kvar ovanpå huden. Andra vill ha så fet som möjligt för att det ska ha någon effekt över huvud taget.

Jag har för närvarande en väldoftande lotion från Apoliva som är helt ljuvlig för just mina ben och armar. Annars är HTH min favorit, bara det att den luktar illa.....

Denna är den enda som hjälper mig. Så himla bra.

Bifogade filer

• 553E6BDE-0810-4681-B88F-F959E3E164EA.webp
    553E6BDE-0810-4681-B88F-F959E3E164EA.webp
    9,2 KB · Visningar: 20
Jag avskyr kladd och smörjer mig därför på tok för sällan. Köpte dock Norwegian Formula Intense Repair häromveckan och upptäckte till min förtjusning att den knappt kladdar alls :up: Hyn verkar gilla den också.

Jag kör sololja med Spf när jag är ute. Krämer bara torkar och huden är fortsatt torr, men olja hjälper och dessutom slipper jag ju bränna mig.

Använd duscholja istället för tvål, jag har Eucerin nu men det finns flera varianter. Du blir ren men ändå lite inoljad utan att bli kladdig. Gör stor skillnad för mig!

Har även en kroppsolja från Crearome, kostade 69 kr, som jag har på utsatta kroppsdelar.

Samma med ansiktet, jag har en oljerengöring från Avril. Börjar bli dags att köpa solskydd nu också, sist hade jag en från eco cosmetics som var bra.

Jag föredrar olja istället för kräm. Krämer/lotions lägger sig utanpå känns det som medan oljan tränger in i huden.

Kolla in body shops nyhet, någon kroppsyoghurt! Går in i huden jättefint och återfuktar super! Inte så fet och tung som deras butter.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag gör en chansning och ser om buke ännu en gång har svar på min fråga och mitt problem. I år har jag helt plötsligt reagerat på solen...
2
Svar
28
· Visningar
3 311
Senast: hastflicka
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama