Bästa sättet

Blueeyes

Trådstartare
Hur lämnar man bort en katt på bästa sättet när man ska åka bort? För att lämna bort måste väl vara bättre än att lämna hemma ensam med tillsyn två gånger om dagen? Någon som har något tips?

Sv: Bästa sättet

När jag åker bort, är alla katter hemma och grannen kommer förbi och ger dem mat och lite kel varje dag och det fungerar ypperligt!

Visserligen tror jag att jag har lite fler katter än du..
Så jag får liite problem om jag ska ta med mig alla på en gång. :D

Jo, min bror vill gärna hjälpa till, frågan är om det är bättre att hon bor hemma eller åker hem till dem. Om man nu ska göra något av det, vad är bästa sättet? Några tips för att göra det smidigt?

Vad som är bästa sättet är ju otroligt individuellt. Min ena mår klart bäst av att vara här hemma, hon blir galen om hon ska bo hos nån annan.

Okej, så då är det bäst att börja med att se om hon vill vara borta?
Hur underlättar jag så mycket som möjligt att det ska gå bra?

Jag skulle absolut inte lämna bort katterna om jag inte absolut var tvungen. De mår bäst av att vara hemma i sin hemmiljö med så lite förändring som möjligt. Mina katter lämnar jag med kattluckan öppen och sen åker syster dit varje dag och ger dem dagens dos av kel, mat och vatten.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
181
Senast: MJLee
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
813
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2
Svar
29
· Visningar
1 914
Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
648

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka