Bästa ögondropparna mot torra ögon

Rosett

Trådstartare
Ja, vilka är det?
Jag har hittills använt Optive eftersom den har längst hållbarhet (6 månader öppnad) men det kanske finns andra som funkar bättre. Har ni några tips?

Har börjat ta Mucopen Havtornskapslar men det tar väl ett tag innan de ev. hjälper så måste ha droppar under tiden.

:)

Viscotears engångspipett är standard inom vården, och många tycker dom hjälper. Man får ta ganska ofta dock, upp till fyra gånger om dagen.

Jag tror att den jag fick efter jag opererat mitt synfel hette Hylogel, är inte hundra på namnet, men den var den absolut bästa, dropparna är lite sega och det känns som att de smörjer längre.

Ja, vilka är det?
Jag har hittills använt Optive eftersom den har längst hållbarhet (6 månader öppnad) men det kanske finns andra som funkar bättre. Har ni några tips?

Har börjat ta Mucopen Havtornskapslar men det tar väl ett tag innan de ev. hjälper så måste ha droppar under tiden.

:)

Jag som jobbar med ögon och har sjukligt torra ögon själv rekommenderar engångspipetter. Ögondroppar i flaska innehåller konserveringsmedel som man man reagera på med just torrhet. (motsägelsefullt, javisst)
Jag använder Celluvisc från apoteket eller Lacrifresh som vi säljer på jobbet. De som innehåller hyaluronsyra är de som ger bäst effekt enligt forskning. Sen är alla personer så klart olika, så det är bara att prova dig fram. Har du varit till ögonläkare och kollat orsaken till dina torra ögon? Hos mig är orsaken reumatisk sjukdom...men det kan även bero på allergi, problem med Meiboms körtel, blefarit mm. Kan vara värt att kolla upp.
Lycka till!

Har du varit till ögonläkare och kollat orsaken till dina torra ögon? Hos mig är orsaken reumatisk sjukdom...men det kan även bero på allergi, problem med Meiboms körtel, blefarit mm. Kan vara värt att kolla upp.
Lycka till!
Nej det har jag inte, tror det beror på nån medicin för torrheten kom när jag började med medicinen (är även torr i mun o nästäppt) men nu tar jag inte den så ofta så kanske beror på nåt annat... Jag har hypotyreos, kan ju bero på det kanske?

Tack!

Har tagit Mucopen havtorn i drygt en månad nu, 4 kapslar om dagen, och använder Viscotears engångspipetter. Ögonen är inte rinniga så ofta men däremot "grusiga". Har dessutom pollenallergi (medicinerar mot det) så lite svårt att veta vad som är vad... :(
Har ju även sedan några år dubbelseende på långt håll och ibland även på nära håll. Känner mig lite orolig. :(
Mailade en ögonmottagning och frågade vad de har för väntetid, måste verkligen få det kollat nu känner jag.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 114
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 844
Senast: __sofia__
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 406
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 971
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV