Bästa och sämsta köp som ni har gjort?

alazzi

Trådstartare
Det bästa köp som jag har gjort är nog lite fynd som jag har gjort på E-bay:)

De sämsta är alla paddar som jag har köpt i hopp om att hitta en bra pad. Tänk om jag hade köpt en Proffesionals choice istället för de pengarna. Men så är det när snålheten bedrar visheten. Så nu har jag ett stort antal paddar som inte används eftersom jag har köpt nya för att hitta något som är riktigt bra. Hästen får lätt skav, jag hade bl.a. en tjock härlig ullpad men den fick han förstås skav av, kanten var för vass för herrn.

Sv: Bästa och sämsta köp som ni har gjort?

Det bästa köp som jag har gjort är nog lite fynd som jag har gjort på E-bay:)

De sämsta är alla paddar som jag har köpt i hopp om att hitta en bra pad. Tänk om jag hade köpt en Proffesionals choice istället för de pengarna. Men så är det när snålheten bedrar visheten. Så nu har jag ett stort antal paddar som inte används eftersom jag har köpt nya för att hitta något som är riktigt bra. Hästen får lätt skav, jag hade bl.a. en tjock härlig ullpad men den fick han förstås skav av, kanten var för vass för herrn.

hur många? 1000000000?

Nja, inte så många men jag skulle ha kunnat köpa några Professional´s choice paddar om jag hade lagt samma summa i en klump tyvärr.

Kossepadden är jag fortfarande enormt nöjd med:love: Den kostade "bara" runt 1000-lappen.

Mitt sämsta köp är en sadel för nu när jag ska sälja den å köpa en ny så e det ingen som vill ha den!

Det sämsta: Ett träns + tyglar från tumbleweed på stockholmsmässan för 150kr :smirk:

Det bästa: Min w-sadel jag fick av pappa kostade 15000 då mässpris på nån w-show... Idag kostar samma sadel ny 20000, jag sålde min efter 2 års användande (dvs enbart "inriden") för 12000 inkl pad och träns+tyglar (som hade kostat runt 1000-lappen)... Det kommer jag alltid får ångre :cry:

Ja, kan vi inte varna andra från riktigt dåliga saker? Fast en sån tråd kanske inte är ok enligt forumreglerna?

Min Ther-a-Flex pad som just nu är den bästa inköp jag har gjort hittills. Och min ebay saddel och showpads mm.

Min sämsta var billiga padar och andra utrustning för att spara pengar som ligger i en hög med mina billig vintertäckar.

Ja, de dyrare still är kvar, om jag hade köpt rätt från början så skulle jag har pengar över...och mindre skräp i sadelkamaren:smirk:

Usch, sämsta köp, det vill jag inte tänka på!
alla köp är bra, per definition, eller:angel: :angel:
fast vissa saker har jag inte användning för just nu:p
håller med om att kvalitetsköp behöver man aldrig ångra!

från en med full sadelkammare..... får säkert nytta av alla grejorna någon gång...

Sämsta köp:
*Täcken från Hööks. Ligger en hög oanvända med värdelös passform :angel:
* Sadelfiltar från Hööks i mysko storlekar (?).
*Alla billiga westernträns och tyglar som sett snygga ut på bild men visat sig vara stenhårda, plastiga och mysko passform. Ligger också i en hög :devil:
*Sadel som vi köpte för 13 000 efter ryggmall. Tror ni den passade? Nepp! Var korkad nog att behålla den ändå och nu hänger den och samlar damm... Men den är snygg att se på :p. Man kan inte lita på ryggmallar och sadelutprovare!

Bästa köp:
*våra täcken av märket Shire. Suverän passform, hållbarhet, snygga och bra pris! Köper bara Shire :p (säljs bl a av www.ridsportshopen.com ).
* Alla billiga tyglar och träns vi köpt av märket Weaver (finns i bl a Börjes). Mjuka och fina grejor. Hur kan bra kvalla vara så billigt? Vet ej!
* Våran Montségur-sadel. Dyr, men vilken superbehändig sadel!

Bästa brukar vara min sadel. Men nu har jag inhandlat en ny padd som jag verkligen älskar:love:
En filtpadd från Mil**ad Western Supply. Den är underbar! Ventilerad och formar sig efter hästen som om den är tillverkad i Tempur material:d
http://www.svallisens.se/07-04-05harry%20(7).jpg
Lite tråkig färg men det är den värd;)

Sämsta är helt klart mitt enöres träns. DEt är SUPER snyggt, men jag kanske skulle haft med i tanken att Harry hatar att ha saker runt öronen:smirk: Vi har använt det en gång och han avskyr det.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka