Bästa medlet för mugg?

M

mellon

Min newforest vallack har fått mugg och jag undrar vilken medel som är bäst att smörja med. Har lagt på Helosan.
Andra tips?

Sv: Bästa medlet för mugg?

tvätta med grönsåpa och lämna kvar lite såpa i karleden, har funkat på mild mugg här iaf.. Är det illa kan vet skriva ut salva.

Tvätta först med mild oparfymerad tvål och sen kan du använda matolja om det är mildare mugg. Funkar inte det kan du ta kortisonsalva...

jag torkar av med alsolsprit efter rengöring så det torkar ut såren. funkar bra..

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
864
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
389
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 535
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.