Bästa flugtäcket

niikon92

Trådstartare
Hej.
Ska köpa nytt flugtäcke, vilket anser ni är bäst?
Jag har provat :
Rambo Sweet Itch Hoody - tyvärr för tätt för hästen :(
Bucas Buzz-Off Zebra - gillar inte paddlingen för knäpper fram eller de elastiska magremmarna...

Hjälp mig att hitta ett nytt :)

Är också på jakt efter ett bra flugtäcke. Hur menar du att sweet itch hoody är för tätt? Var nämligen inne på ett sweet itch vamoose och de ser ju rätt så lika ut.

Jag tyckte att Amigo aussie allrounder var det bästa jag testat. Då har jag testat det mesta ( bucas zebra, sweet itch, annat zebra osv). Tyckte det skyddade bra mot flugorna samtidigt som det var mycket luftigare än sweet itch och så står det dessutom emot lite regn så inte både häst och täcke är genomblött efter en skur. Dessutom är det billigt så man kan ha två att bytas av med. :up:

Är också på jakt efter ett bra flugtäcke. Hur menar du att sweet itch hoody är för tätt? Var nämligen inne på ett sweet itch vamoose och de ser ju rätt så lika ut.
Det var mer tyg är nät, så min häst (som är varm av sig) var svettig under...

Jag tyckte att Amigo aussie allrounder var det bästa jag testat. Då har jag testat det mesta ( bucas zebra, sweet itch, annat zebra osv). Tyckte det skyddade bra mot flugorna samtidigt som det var mycket luftigare än sweet itch och så står det dessutom emot lite regn så inte både häst och täcke är genomblött efter en skur. Dessutom är det billigt så man kan ha två att bytas av med. :up:

Aha, ska kolla på det! :)

Jag har ett Rambo flybuster vamoose. Hästen levde sin första sommar i Sverige i det dygnet runt eftersom hans hud blev som "bubbelplast" av myggen. Samma passform som sweetitch men luftigare. Rekommenderas!

Tyvärr blev han mobbad av kompisarna när han hade det förra året, antagligen för att mörkbrun häst blev beige helt plötsligt. Dumma hästarna! Som tur är har han vant sig vid svenska mygg nu så han klarar sig utan

Själv funderar jag på att köpa Rambo Protector, har i dagsläget ett regn-/flugtäcke Orinocko Horsepower, funkar jättebra, men upplever att det blir för varmt när solen gassar en hel dag. Funkar ypperligt dom dagarna det är växlande molnighet och risk för regn. Tyvärr var halsen för liten för min häst på den modellen. Hoppas på lite mer från Rambon.

Rambo Flybuster och Rambo Protector har jag haft till min häst och jag är väldigt nöjd med båda. Min häst får inget skav, det sitter bra, är inte för varmt och det är dessutom hållbart. Jag bytte täcke efter 3 säsonger. Då var yttertyget helt men det skyddande innertyget vid bogen var slitet så min skavkänsliga häst reagerade på det. De är dock ganska stora i storlekarna.

Liknande trådar

Utrustning Okej nu är jag trött på dåliga flugtäcken och skav 😭 vilket är det allra bästa flugtäcket? Jag har en holländsk import som är...
Svar
8
· Visningar
4 340
Senast: HRynkel
·
Utrustning Nu är det dags att införskaffa ett flugtäcke till hästen och siktar in mig på ett Bucas täcke. Har kollat på buzz off och sweet itch...
Svar
4
· Visningar
1 578
Senast: Freazer
·
Utrustning Rambo sweet itch hoody verkar vara ett täcke som många är överens om att är bra. Jag står i groparna att köpa ett nytt flugtäcke till...
Svar
3
· Visningar
1 331
Senast: Myzan87
·
Utrustning Hej jag måste köpa ett flugtäcke till min fjording men vet inte vilket jag ska köpa. Fjordingar har ju en rätt bred hals men jag vill ju...
Svar
2
· Visningar
2 143
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka