Bästa dressyrsadelgjorden?

A

Aniratak

Ska köpa ny dressyrgjord till min Bates Isabel Werth. Den ska vara av hög kvalitet, i skinn och med resår. Vad ska man välja för märke/modell?

Sv: Bästa dressyrsadelgjorden?

Jag tycker att Prestige har mjuka och fina gjordar, som håller i en evighet!

Jermy rudge slim är helt klart bäst :)

Den har en läderplatta som är formad i mjuka övergångar ( och blripå så sätt formbar) och på den fäst en stadig resårgjord som man spänner i

Det måste vara den jag har! Det står rudge på den. Den var dyr, men jag är väldigt nöjd med den.

jag tittade på en o schumacher igår i skara, verkade bekväm!
någon som har klämt och kännt på ken taur och pfiffs och vet hur dom känns?

vart hittar man dom, vet inte hur dom ser ut så det hade varit kul med en sida så man ser..

KenTaurs sadelgjordar är jättetrevliga o av bra kvalitet! :)

Jag har haft två stycken, en med löstagbart fårskinn (med kardborre) och en helt i läder.Superfina!

åh, tack!
fast det var nog inte någon som föll mig i smaken tyvärr...eftersom jag också letar gjord...
men kul ändå!!

löstagbart fårskinn? den har jag inte heller sett!
har bara sett den anatomiska helt i läder...och den är snygg tycker jag!
fast just nu har jag lite svårt att bestämma vilken som är snyggast:) vilket välfärdsproblem!!

ja, slimen var faktiskt ganska snygg nu när jag tittade en gång till:idea: titta nog lite snabbt första gången, haha!

Trorinte den finns längre. hela insidan är kardborre och så finns det två "skal" man kan klä den med.. ett fårskinn och ett i läder.. Mkt praktiskt!

Hittade en på falsterbo förra året som var svidyr annars, typ 3000, men där kostade den mellen 1000-1500... var mjuk och jättefint gjord. Skall inhadla en sådan, om jag hittar dom igen:bump:

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Hemmet Så jag ska köpa ett takduschset till min dusch. Tycker dock det är jättesvårt att veta vilket märke som är av bra kvalité. Vidare har...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Acto
·
Hemmet Jag ska kasta ut min nuvarande och köpa ny säng. Men hur i hela fridens namn väljer man en ny bekväm säng? Det är ju sjukt dyrt! Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
1 103
Senast: Piaff
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
810

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka