Bäst bloggportal, blogga från mobil/iPad

Miiikaela_

Trådstartare
Jag och min sambo tänkte ha en reseblogg under tiden vi åker till usa och också för framtida resor. Främst för oss själva och våra nära så att de kan hänga med på våra äventyr. När vi är borta kommer vi dock att främst ha tillgång till iPad/iPhone och jag undrar vilken portal som är lättast att mobilblogga från. Smidighet i både text och bildhantering? Vi har funderat på blogg.se eller wordpress, men någon kanske har kunskap av dessa sedan innan? jag bloggar häst sedan tidigare på blogg.se men inte använt mobilbloggfunktionen speciellt mycket. Så är det någon som har erfarenhet av någon av ovanstående, eller vill rekommendera något helt annat? :)

Sv: Bäst bloggportal, blogga från mobil/iPad

Jag tycker att blogg.se har en väldigt enkel och smidig app till iPhone (har inte provat android) och använder den väldigt mycket.

Funkar även bra att hantera viss mån av bilder i? Inlägg blir ju så förbaskat tråkigt utan bilder ;)

Bloggers app till iphone och ipad har funkat felfritt för mig med text och bilder. Lättanvänt bloggverktyg från datorn också. :)

Bra då finns det två alternativ då :) bloggers och blogg.se. Får se vad som faller mig i smaken. Blogg.se har jag som sagt använt innan så det är ju en fördel i alla fall.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka