Basset Hound

pippilotta

Trådstartare
Finns det någon mer här som älskar basset hound och som har någon, renrasig eller blandning med Basset i sig. :love:
Skulle vara kul att veta hur gamla dom är och varifrån dom kommer.
Själv har jag ingen för närvarande, men det blir en eller två igen så fort jag flyttat till bv. :banana:

Familjen har haft 3 st bassar från kennel Affection
Affection´s Love At First Sight "Kevin"
Affection´s Man of Liberty "Mascot" (min dotter´s bass)
Affection´s Up to the Top "Hubert"

Finns en specialsida om BH på bassethound.se ;)

Sv: Basset Hound

jättefina voffsingar!! :)
hihi, jag har varit på studiebesök på kennel Affection med min klass :D eftersom de är i samarbete med Doggy :)

Jag såklart. Men det vet du ju redan :)

Får jag visa lite bilder på min underbara Ebba?:

{5427D7D7-EDAD-4856-860B-03399C524CB4}.jpg

{B432285C-96DF-448D-A75E-F79CDEC8E2DB}.jpg

{74587EA8-7A1B-4BBC-B1D2-01118FEF32C7}.jpg

{E411466A-0021-4F1C-94B3-3BC29A5B4EF5}.jpg

:banana:

Min Malte har ni säkert sett i flertalet trådar här på buke..:)

Han e 10 månader gammal och en korsning mellan Basset och cocker spaniel. Han kom till av misstag..:D Men de blev så lyckat att han blev storebror till en ny kull som va slutsåld o tingad på typ 2 dagar...:)

Jag upplever honom som piggare och lättare i typen än vanlig Basset tror oxå att han e något mindre.. Men minst lika god..:D:love:

Penny_Lane :Tyvärr har jag missat Malte totalt eftersom jag är ganska ny här, så du får gärna sätta in ett kort på honom när du hinner, antar att du har fullt upp nu efter påkörningen :cry:

Skorpsmulan : Ebba är precis så lagom som hon skall vara och hennes färg, jag bara älskar den :love:

pust å stånk har hållit på å anmäla halva dan.Vilken byråkrati man blir runtkopplad heeela tiden. *sucka*

Jag har iaf lite bilder på busen. Som förövrigt idag verkar piggare. Han äter ocvh knatar runt. Nu slåss han med sin storebror oxå..;)

Maltemedsyskon.JPG
Malte och hans syskon. Gissa vilken som e malte..:D

malte.JPG

Malte o Mirakel..:D

bild_1_1_.jpg

Malte liiiite större

MVC-007F.JPG

Från sidan

MVC-010F.JPG

Framifrån

saramalte.JPG
Och så slutligen Malte och jag.. :D:love:

Penny_Lane skrev:
pust å stånk har hållit på å anmäla halva dan.Vilken byråkrati man blir runtkopplad heeela tiden. *sucka*

Jag har iaf lite bilder på busen. Som förövrigt idag verkar piggare. Han äter ocvh knatar runt. Nu slåss han med sin storebror oxå..;)

saramalte.JPG
Och så slutligen Malte och jag.. :D:love:

vilken sötis.:D
Ser inte ut som en blandis på bilderna ju..är den 50 procent Basset hound?

själv var jag den stolta ägaren till den svarta bassen som Pippilotta har satt in kort på :bump:

Han är 50% basset hound och 50% cocker spaniel.
Tycker själcv som jag sa att han enågot lättare i typen.. Kanske han ser ut som en flickbasset mer än en pojkbasset. Han ahr nog inte lika mkt hud heller. Nu e han ju bara 10 månader så vi får se.

Din basset va skitsöt.. en "riktig" basset. Guuud vad dom e underbara. Världens bästa hundar..:love:

Måste bara putta upp lite , för det finns en till som har blandis med Basset. Vill se bild på den ;)

Jag har en tik på 7 år som är blandning mellan basset, schäfer, golden och labbe...hehe...himla blandning....
Kan se om jag kan ta ett foto imorgon eller något och lägga in....nu ska jag iaf gå nattrundan, sen ska jag sova...

Häftig den ser ut, är det labbe/ basset och schäfer/golden?
Vet nämligen att det fanns valpar labbe/ basset i Töreboda för så där 12 år sedan.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka