BernT
Trådstartare
Ni som har barn och bor i/runt Göteborg (bara villa eller radhus intressant, inte lgh) var bor ni? Vi planerar flytt men eftersom ingen av oss vuxit upp i Göteborg saknar vi område där vi känner att här, här vill vi bo! Visst man kan flytta om det inte blir bra men ärligt vem orkar det kort efter att man flyttat in.. vi trivs ju där vi bor nu (en hållplats från nordstan) men vill ha hus och trädgård. Plus vill inte att dottern ska gå i skola osv här för de suger.
Måste finnas privat förskola och bra privat skola i området och gärna bra gym. Shopping etc är ointressant, det behövs inte finnas i närområdet. Max pendla 30 min till Göteborg. Går det ens? Pendlingstid vill vi inte rucka på. Köpa tomt och bygga är ett alternativ men tycker det finns så få tomter på hemnet. Kan man köpa tomt på annat sätt? Är helt noob på detta
Just det, det ska vara ett lugnt område där rån, skjutningar, mord, bilbränder etc förekommer helst sparsamt..
Vill inte bo i:
Angered
Kungälv
Stenungsund
Uddevalla
Ale/Nödinge
Bergsjön
Biskopsgården
Länsmansgården
Lerum
Lindome/kållered
Partille
Torslanda
Frölunda
Tuve/Säve
Vad finns ens kvar?
Gillar Kungsbacka men visst är det omöjligt att klara pendlingstiden? Säg att jag börjar 08 på Hisingen typ 5 km från bäckebol. Lär ju ta minst 1 timme ta mig Kungsbacka-Hisingen?
Måste finnas privat förskola och bra privat skola i området och gärna bra gym. Shopping etc är ointressant, det behövs inte finnas i närområdet. Max pendla 30 min till Göteborg. Går det ens? Pendlingstid vill vi inte rucka på. Köpa tomt och bygga är ett alternativ men tycker det finns så få tomter på hemnet. Kan man köpa tomt på annat sätt? Är helt noob på detta
Just det, det ska vara ett lugnt område där rån, skjutningar, mord, bilbränder etc förekommer helst sparsamt..
Vill inte bo i:
Angered
Kungälv
Stenungsund
Uddevalla
Ale/Nödinge
Bergsjön
Biskopsgården
Länsmansgården
Lerum
Lindome/kållered
Partille
Torslanda
Frölunda
Tuve/Säve
Vad finns ens kvar?
Gillar Kungsbacka men visst är det omöjligt att klara pendlingstiden? Säg att jag börjar 08 på Hisingen typ 5 km från bäckebol. Lär ju ta minst 1 timme ta mig Kungsbacka-Hisingen?