Barntapeter som inte är pasteller.

FadeAway

Trådstartare
Eller marinfärgade och gammeldags. Alltså färgglada pippiknasiga tapeter.
Sen lugna färger och utan fula motiv där jag känner att jag själv kan rita snyggare.
Allt känns så enformigt och tapeter borde verkligen finnas alla olika varianter.

Den här har vi i barnets skrivhörna
13110.gif

Tips - tapetorama, där finns en egen lista för barntapeter :up: annars är det lätt att gå vilse... :angel:

Eller marinfärgade och gammeldags. Alltså färgglada pippiknasiga tapeter.
Sen lugna färger och utan fula motiv där jag känner att jag själv kan rita snyggare.
Allt känns så enformigt och tapeter borde verkligen finnas alla olika varianter.
Bauhous har snygga tapeter. Systersonen har en underbar med rymdmotiv.

Och vad är det för fel på den? (man kan tapetsera om senare)

Kanske kan det vara första tecknet på han kommer och joinar oss - paleontologer och geologer - på den onda sidan. En tapet med en vulkan är aldrig fel!

Felet är att företaget inte verkar finnas längre :(

Ferm Living har fina tapeter, tex Robots, Rush hour, Owls, Kite, Remix.

Midbec Flags Line.

Sanderson Going Batty.

Jag tycker att det finns massor med fina barntapeter i alla möjliga utföranden. Men jag personligen hade föredragit en enfärgad vägg och hängt upp fina saker på väggarna istället. Det blir så plottrigt med mönstrad tapet OCH tavlor/upphängda prylar.

Vet inte om man får göra länkar? Men kolla på tapet.se
Dom har över 5000 tapeter och jag tror att hittar du inte där, så kommer du nog aldrig hitta något :p

Jag har tapetserat en vägg i vardera barns rum med fototapet.
Den ena har rymdtema och den andra har skog-djungeltema. Jag har sedan gått "all in" och målat och sytt så allt följer den stilen i deras vardera rum.

Så kika på fototapeter. Det finns mer "barnsliga" varianter också.
Det är mitt tips!

Jag har tapetserat en vägg i vardera barns rum med fototapet.
Den ena har rymdtema och den andra har skog-djungeltema. Jag har sedan gått "all in" och målat och sytt så allt följer den stilen i deras vardera rum.

Så kika på fototapeter. Det finns mer "barnsliga" varianter också.
Det är mitt tips!

Problemet är att jag antagligen kommer flytta runt barnen, Så av den anledningen blir det för dyrt med fototapet. Vi har tre barn och två sovrum utöver vårt på ovanvåningen sen har vi ett rum i "källaren". Vi har etagehus så det är inte så extremt som det låter men våra barn är små och kommer in till oss på natten ännu. Så två barn kommer dela rum och jag vet ännu inte vilka därav känns det dumt att tapetsera med fototapet till sonen och sedan ska han flytta ut och hans småsyskon in.

Problemet är att jag antagligen kommer flytta runt barnen, Så av den anledningen blir det för dyrt med fototapet. Vi har tre barn och två sovrum utöver vårt på ovanvåningen sen har vi ett rum i "källaren". Vi har etagehus så det är inte så extremt som det låter men våra barn är små och kommer in till oss på natten ännu. Så två barn kommer dela rum och jag vet ännu inte vilka därav känns det dumt att tapetsera med fototapet till sonen och sedan ska han flytta ut och hans småsyskon in.

Vi har målat istället med BARNETS favoritfärg. Tre väggar är i vitt med svag brytning åt rosa (hatar när vitt drar åt gult) och en vägg är dovt turkos (favoriten) med brytning åt grått. De övriga väggarna ser varmt vita ut och är fina mot alla vita lister.
Jag valde mellan det och en Harlekinmönstrad tapet, jag vägrar utpräglade barntapeter eftersom jag tycker det är urjobbigt att tapetsera. Det är inget jag vill göra om särskilt ofta.

En annan möjlighet är att ha en "neutral" (dvs inte överdrivet barn-inriktad) tapet eller målat och komplettera med bård och gardiner i kul mönster. Lättare att ändra om rummet byter "ägare".
Vi hade tapeter/bårder/gardiner från Laura Ashley när mina var små. Hade trevliga randiga/småmönstrade och en del med större motiv. De hade då både "flickigt" och lite mer "grabbiga" motiv + en del roliga könsneutrala. Fantastisk kvalitet , men ganska dyra. Vet dock inte om de har lika mycket färggrant/barn längre.

Då hade jag målat i sådana fall och kompletterat me textilier i mönster och/eller färger.
Måla är relativt billigt och lätt att måla över om man vill byta.
Tapeter är ju jobbigare att byta eller måla över.

Då hade jag målat i sådana fall och kompletterat me textilier i mönster och/eller färger.
Måla är relativt billigt och lätt att måla över om man vill byta.
Tapeter är ju jobbigare att byta eller måla över.

Vi har gjort det i ett rum och aldrig mer. :crazy:

Liknande trådar

Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
891
Senast: Caoimhe
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Åsa A
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
974
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
786
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025