Status
Stängd för vidare inlägg.

mandalaki

Trådstartare
Eftersom jag inte har barn tycker jag att det är kul att umgås med andras barn ibland. Nu har jag gjort det.

Scenario:

* 4 tim och 40 min i en bil som snabbt övergick till bastu. Häst på släp, man kunde alltså inte åka FORT.

* Ena framsätet ockuperat av bilbarnstol med fyra månaders bebis som under nån timme skrek mer än han gjort under hela sitt liv sammanlagt, enligt utsago. Det verkade länge som om han skrek pga den otäcka okända tanten i baksätet, som tur var för tantens självförtroende visade det sig vara fel.

* Vänster baksäte ockuperat av bilbarnstol med 3 1/2-årigt barn som omväxlande krävde lyssning av Absolut Barn i cd-spelaren eller knappade på sitt tjutande Space Intruder-spel. Jag, som brukar lyssna på P1 i bilen, hörde "Karlsson, Karlsson, världens bästa Karlsson" TRE gånger.

* Inklämda i baksätet satt även jag och Pappa. Jag satt i mitten, alltså bredvid barnet. Har ni nånsin funderat över hur mycket klet man kan åstadkomma med ett kinderägg, en banan, en flaska läsk och en glass?

* Kinder egg-barnet genomled tyvärr en liten olycka under sömn. Jag är BLÖT konstaterade han när han vaknat och pekade mot sin ena ljumske. De rådiga föräldrarna löste dock problemet och vi körde vidare med ett par små kamouflagemönstrade byxor hängande som en liten glad flagga på tork ut genom bilfönstret.

* Barnet ifråga höll sig dock lugn och förnöjd sedan han kommit på den skojiga leken Utslunga hotelser mot okänd tant: "Om du pruttar ringer jag polisen så att de kommer och tar dig". Denna lek lekte vi LÄNGE.

ÅÅÅÅH vad jag längtar efter barn :angel:

Fast föräldrar borde ha bragdmedalj. Jag antar att de har det så här jämt :o

Sv: Barnchock

* Vänster baksäte ockuperat av bilbarnstol med 3 1/2-årigt barn som omväxlande krävde lyssning av Absolut Barn i cd-spelaren eller knappade på sitt tjutande Space Intruder-spel. Jag, som brukar lyssna på P1 i bilen, hörde "Karlsson, Karlsson, världens bästa Karlsson" TRE gånger.

Vi fick lyssna på Grodan Boll i 64 mil! Den hesa rösten kan driva en människa till vansinne efter 1 mil!

Men vad mysigt du har haft det! :D Hur många ska du ha själv? Med en minibuss får man in många vet du! ;)

Åhh, jag ser att du har gjort studiebesök i en barnfamiljs helt normala vardag.
Nå, var det spännande?

De små liven växer faktiskt... :D
Dock rekomenderar jag inte just lång bilresa för nybörjare.. :p

Man kan också lite diskret fråga sig varför bilresan var så lång och tidspressad utan de för små barn välbehövliga täta/långa amnings-, avsvalknings-, ombytes-, sprattel- och avspringningsrasterna :angel: :angel: :angel:

Du är GNÄLLIG! :devil:

Ingen spydde på dig.
Bilens motor kokade inte eller tappade ljuddämparen.
Ni tappade inte något släp.
Inga vuxna grälade länge och intensivt a la Norén.
Ni hamnade inte i någon tvåtimmarsavstängning längs vägen.
Det var inte dina barn.... :angel:

/Jane

..Jane_Done, tror du inte den upplevda bastuvärmen i bilen i själva verket är ett symtom på att mandalaki närmar sig klimakteriet ? :D

Silverkedjan skrev:
..Jane_Done, tror du inte den upplevda bastuvärmen i bilen i själva verket är ett symtom på att mandalaki närmar sig klimakteriet ? :D

:devil: Men vad hemskt, då kan jag ju inte få några barn ju :devil:

Ibland är man inte så snabb. Strax efter att jag loggat ur kom jag på VARFÖR det inte blev nån rastning för barnen. Det var ju JAG som hade en tid att passa.

I_U, du kan stuva in dina i minibussen och skicka hit dem. Jag är lektant :D

Vilket gnällande! Du kunde ju lämna bilen och gå och lägga dig och sova när du kom hem. Tänk på föräldrarna som först ska mata och natta alla barn innan de får några timmars vila. :devil:

Senast ändrad:

Snuffsan skrev:
Vilket gnällande! Du kunde ju lämna bilen och gå och lägga dig och sova när du kom hem. Tänk på föräldrarna som först ska mata och natta alla barn innan de får några timmars vila. :devil:

Jag vet! Barnresan var en ditresa. Hemresan gjorde jag med landsvägsbuss. En luftkonditionerad landsvägsbuss där jag kunde ockupera två säten och där ingen medpassagerare var under 30. Jag kunde alltså ta min migränmedicin och sova hela vägen hem :love:

Nej, faktiskt inte. Så här är det bara när barnen är trötta och inte har fått sova middag och plötsligt får för sig att det absolut inte går att sova i en bil. Annars brukar det vara gandska lugnt, tack och lov. Åker vi en längre sträcka är det lugnast att stanna och äta något och dricka något. Det är ingen höjdare att ge mina barn en glass i en varm bil, för de har ännu inte förstått att de måste äta upp den snabbt annars smälter den, de vill ju spara den för den är för kall!!! Vatten dricker våra barn i bland i bilen, skulle det hända en olycka så torkar det utan att lämna svåra fläckar på bilsätet eller klibba.........
På ett sätt ser jag inte fram emot sommarens värme. Bastuvarmt i bilen, varma, svettiga barn som vägrar ha keps eller fiskarhatt på huvudet och som plockar bort solskyddet från rutorna. Blä!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar