barn-säkra!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: barn-säkra!!

Snurrfian skrev:
Ikea stolen är stadig, billig och duschvänlig! :D Det finns även en tyginsats som gör att de sitter som smäck... Tidigare fanns det även ett bord som man kunde fästa på stolen, jag vet inte om det finns kvar, men då kunde de inte heller ta stöd med fötterna mot bordet...
bordet finns kvar, i alla fall köpte min syster det till sin stol
 
Sv: barn-säkra!!

Jag har heller aldrig barnsäkrat mitt hem, men precis som du så har jag haft två "snälla" barn, iaf lugna....

Det värsta som hände var när dottern, ca 1.5 år pillade in någonting i videon så att den slutade fungera för ett tag. Men det var ju inte med fara för hennes liv.

Jag har aldrig behövt plocka undan något, dukar och annat har jag haft kvar. Vi har braskamin i vardagsrummet och gjutjärnskamin i köket och grabben var ju 2.5 när vi flyttade hit så honom var det inga problem med. Dottern däremot som är född här var jag lite orolig för, för hon blev inte avskräckt av värmen.
Men då gjorde jag helt enkelt så att jag, en dag när hon var intresserad av kaminen, tog hennes hand och snuddade den vid glaset, precis så att hon blev rädd men inte fick något märke eller annan skada. Efter det aktade hon sig noga. ;)

Däremot är det väl risk för att bli gråhårig nu när dom är stora. Dottern har alltid varit väldigt försiktig i sin ridning, men nu börjar hon tycka att allt som varit läskigt förut, det är bara kul!! :crazy:

Och sonen ska vi ju bara inte tala om, med sina cyklar.... Jag törs inte tänka på hur det ska bli när han får körkort... :eek:
 
Sv: barn-säkra!!

Å andra sidan kan man ha kvar tripp trapp stolarna i 20 år... Mamma anävnder mina syskons stolar fortfarande och de är 18 år...
 
Sv: barn-säkra!!

Oh, det verkar svårt det där.
Jag har nog inga råd att ge.
Dörrar är bra saker i hus med barn, så att man kan avgränsa dem både i yta och buller.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
176 633
Äldre Nu behöver jag er hjälp! Det handlar om ombildning av hyresrätt till bostadsrätt. Det är ett väldigt långt inlägg men jag är tacksam...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
11 310
Senast: cherie
·
Katthälsa Jag och min sambo har blivit med två söta och underbara små jamare. Vi vill båda ha dem men vi är inte riktigt överens om hur...
Svar
5
· Visningar
3 380
Övr. Hund Tänkte berätta hur det går med vår nya hund. Vi fick en 4-årig amrishane som omplacering för ca 6 veckor sedan. Den tragiska...
Svar
8
· Visningar
2 186
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp