Miks
Trådstartare
Har en 2,5 åring, född 2 aug 2009. Han har sedan han föddes varit ett barn med stort sovbehov. Vi brukar skoja om att han sov sina 6 första månader. Men krasst sett är det inte så långt från sanningen. Han var som mest vaken 6h totalt varje dag fram till 8 månader.
Frågar man BVC så är ju allt normalt bara ungarna växer! Så tilltro där har jag inte direkt.
Nu när sonen är 2,5 hade vi trott att han så smått skulle trappa ner sovandet men det bara fortsätter! Jag vet att man inte ska jämföra men det blir ju lätt så ändå. Speciellt när det är såååå stor skillnad. Gick förbi sovschemat på dagis och på alla barn stod det begränsningar på sömnen utan vår son där det istället står "ska sova minst 2 timmar"! Vissa barn fick dessutom inte sova alls. Sonen går tillsammans med barn födda jan-dec 2009.
Sovandet ser sammanlagt ut så här:
Vaknar 06:10
Sover middag mellan 11:45-14:30
Somnar 19:15
På helgen vaknar han 07:00. Vi får kämpa varje kväll för att hålla honom vaken till 19:00.
Hur sover era barn och när ska man egentligen börja bli orolig!?!
Med vänlig hälsning, Miks
Frågar man BVC så är ju allt normalt bara ungarna växer! Så tilltro där har jag inte direkt.
Nu när sonen är 2,5 hade vi trott att han så smått skulle trappa ner sovandet men det bara fortsätter! Jag vet att man inte ska jämföra men det blir ju lätt så ändå. Speciellt när det är såååå stor skillnad. Gick förbi sovschemat på dagis och på alla barn stod det begränsningar på sömnen utan vår son där det istället står "ska sova minst 2 timmar"! Vissa barn fick dessutom inte sova alls. Sonen går tillsammans med barn födda jan-dec 2009.
Sovandet ser sammanlagt ut så här:
Vaknar 06:10
Sover middag mellan 11:45-14:30
Somnar 19:15
På helgen vaknar han 07:00. Vi får kämpa varje kväll för att hålla honom vaken till 19:00.
Hur sover era barn och när ska man egentligen börja bli orolig!?!
Med vänlig hälsning, Miks