Barn+hund=bilmodell??

memma

Trådstartare
Jag ska sälja min lilla tuffa sportiga bil nu, inser att en större bil är att fördra! Har hittat en super fin saab 9-5 kombi o e sugen på den. JAg har tur för min brossa jobbar på saab/opel så det är toppen.

Men innan man kärar ner sig för mkt i en modell/märke så vill jag höra era erfarenheter! Har ju 3 MKT små hundar, så deras bur och barnvagn ska få plats där bak (är ju bara i vecka 8 i nu men....) HAr även kollat lite på den nya Opel Astra Njoy kombi men den ser liten ut i själva kombi utrymmet....

Så vad har nu för bra/dåliga biltips???
(vill absolut INTE ha en volvo, så det är inte lönt att tipsa om :crazy:)

Maxpris 85,000kr!

Sv: Barn+hund=bilmodell??

Vi råkar just ha en nyare volvo v70 :) men har funderat på att byta till just en saab 9-5 av samma anleding... känner de som jobbar med saab :)

Men jag är precis som dig inne i samma linje... hur får man plats med allt??? Vi har iof bara en liten hund just nu men det ser ut som att det kommer bli en mellanstor hund till + en bebis sådär i mars! :)

Som det är just nu har vi en hundbur som är precis sådär perfekt för 2 hundar och tar upp halvabagaget :) med andra ord så borde nog en vagn gå in :)
Där emot tvivlar jag att denna bur går in i saaben, har dock aldrig mätat samt att jag aldrig riktigt vet om deras utrymme är större eller mindre?!

Sambon tror jag har fastnat på bilens utseende och jag på utrymme :idea:
Vi får se vad framtiden lyckas enas om ;)

Jag har tre st chihuahua´s o deras bur kommer INTE ta upp halva bagageutrymmet ens...dock kommer dem att få ngt större bur än den dem har nu men tror nog jag ska kunna få in vagnen på det håll jag vill ha...alltså typ "rakt in" eller hur jag ska förklara det..:crazy:

Som sagt va är i vecka 8 så inget har sagt att det ska gå vägen, (hoppas dock det, så det kommer en liten i april) men ny bil ska iaf köpas så då kan man ju lika bra köpa rätt bil nu, och slippa byta sen igen...

Nu kan jag knappt åka o handla mat o ha två kassar med hem för dem kan jag ej tryck ner i bagaget på min nuvarande bil om jag har hundburen där.....O jag har bara en sån här liten bur!!
http://www.rusta.se/djurtransport_hopvikbar_shn_g_p78601157.html

Tja, har själv ingen egen bil.
Men pojkvännen köpte sig nyss en i princip ny Saab 9-5 kombi.
Han är väldigt kräsen när det gäller bilar, men är verkligen supernöjd.
Bagageutrymmet är inget att klaga på direkt heller.
Vi skulle utan problem kunna ha våran+svärföräldrarnas 2 hundar i bagaget (2 fullvuxna och en unghund).
Den är väldigt skön att sitta i, måste jag erkänna.

Okej, jag har en jack russell + att det nog blir någon form av jakthund så de tar lite större plats :grin:

Har en regäl bur som man fäster fast och som tack och lov inte skramlar heller, är väldigt njd med den :)

Planering är alltid bra :) enligt ett tidigt ultraljud skall jag vara i vecka 12 nu (pga missfall och sedan direkt gravid har veckan varit sår att fastställa) skall på på ett nytt UL i morgon och ser allt bra ut så kan man förhoppningsvis pusta ut lite :)

Vi har en saab 9-5 och får in barnvagnen + en hund. Dock inte bur - finns inte en chans! När liggdelen var i vagnen så gick den bara in på tvären och våran spaniel fick ett pytte utrymme precis innanför luckan :crazy:

Nu när vi har sittvagn så går den att lägga upp lite på nackstöden så att den går in åt "rätt" håll men då går det inte att ha gallret i bilen :(

Vi har visserligen en Emmaljunga och de är ju lite större än en del andra vagnar som finns. Är i övrigt mycket nöjda med bilen!

Men funderar faktiskt lite på citroen C5 då de är större där bak.

Det verkar bli en saab 9-5 för mig....gillar dem skarpt snygga oss o denna jag hittat är lite tuffare o xtra utrustad, jag gillar tuffare/sportiga modeller......:d

Ivkäll kommer en spekulant o kollar på min bil-hoppas den blir såld så jag kan köpamig dröm(familje)bilen sen:banana:

Vi har en Saab 9-5 kombi, årsmodell -00, och är supernöjda med bilen. Tyst, rymlig, bekväm, bensinsnål för sin storlek (drar ca 0,76), enda "nackdelen" med vår är att det är en 2,0-motor i den, 2,3:an är piggare och drar mindre bensin, så nästa bil blir en sådan (vår är lite seg vid omkörningar, annars kan jag egentligen inte påstå att den är slö...)

Senast ändrad:

nu tänkte jag kapa din tråd lite:angel:

har själv en saab 9-5 2,3t -05, som vi köpte förra sommaren som var tänkt att rymma hela den framtida familjen:) något som har något tips på bur, till en schäfer och en lapphund som man tänkas kan köpa, men som oxå rymmer en barnvagn i bagaget?

(vill absolut INTE ha en volvo, så det är inte lönt att tipsa om )

Där gick mitt tips bort direkt :D Men jag säger det ändå :p
Både jag och kompisen har VOLVO 945. Dom är heeelt outstanding!
Jag har bara ett barn och en ganska litwe vagn så jag skulle med all säkerhet få in en hundbur oxå. Kompisen har två barn och hon får in en tvillingkärra OCH kassar från storhandling i skuffen. Så det är stooora bilar.!

Jag har bara ett barn, men desto fler hundar :p

Nu har jag en Volvo 850 och 2 hundar av mellanstorlek (27 resp 33 kg). Hundarna tar upp all plats längst bak, så sulkyvagnen får stå i baksätet ihop med bilbarnstolen. Nästa bil kommer bli enorm, typ i storlek med Renault Trafic, Opel Vivaro eller liknande - för nästa år kommer en hund till i samma size.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka