Barfota på tävling?

Sv: Barfota på tävling?

Jo, det får man men det är inte vidare smart... Iaf inte utomhus på gräs. Det blir svinhalt.

Jag tävlar båda ft och hoppning lok/reg o min häst är inte skodd bak.(hon har så bra hovkvalité att hovslagaren anser det onödigt att sätta på skor bak..)
Det får man. iaf på den här nivån på nationell o uppåt vet jag inte..
ska jag rida nationellt får jag väll sätta på bakskor då:)

de är i af mindre ´halt utan skor än med skor utan broddar!!!

Hej! Har du erfarenhet av att tävla hoppning på gräs barfota?

Om inte hon har det så har jag det och jag håller fullständigt med i vad hon säger.

MIna tyskar är tävlade utan bakskor på gräs helt problemfritt. Det är betydligt bättre utan skor än med skor utan brodd

Ja, det går bra. När vi skulle tävla på lerig gräsbana sist drog vi av skorna innan tävlingen istf att brodda (broddar hjälper ju inte så mkt när det börjar bli lerigt framför hindren). Vår häst var en av de få som inte halkade!

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 941
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
502
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Travhästar tävlar ofta utan skor, men att vara barfota passar inte alla. Forskare vid Sveriges lantbruksuniversitet har tagit reda på...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: super
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ridsportens världscup i hoppning pågår mellan oktober och februari. SVT sänder de flesta tävlingarna. I vår guide hittar du...
Svar
0
· Visningar
383
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka