S
Sotis
Har fått tag i en hel del älgkött och funderat på att göra BARF till kissarna av de sämre bitarna, revbenen t ex. Men jag har ingen riktig köttkvarn, bara en liten matberedare. Den har funkat riktigt bra att köra kyckling i, har bankat sönder benen med en hammare först och kört lite i taget. Men det duger ju naturligtvis inte till älg om jag ska ha benen med.
Hela ben, som jag vet vissa ger till kissarna, tvärvägrar mina äta.
Ni som BARF:ar och har ben med i kompotten, vad använder ni för apparatur? Funderar på att köpa en begagnad hushållsassistent av den gamla hederliga typen, med riktig köttkvarn i metall. Pallar den älgrevben? Eller är en handvevad bättre? Eller ska jag lägga ner idén och satsa på att renklippa köttet och tillsätta kalcium i nån annan form?
Kan tillägga att älg-BARF blir inte huvudfödan utan Mjau på burk.
Hela ben, som jag vet vissa ger till kissarna, tvärvägrar mina äta.
Ni som BARF:ar och har ben med i kompotten, vad använder ni för apparatur? Funderar på att köpa en begagnad hushållsassistent av den gamla hederliga typen, med riktig köttkvarn i metall. Pallar den älgrevben? Eller är en handvevad bättre? Eller ska jag lägga ner idén och satsa på att renklippa köttet och tillsätta kalcium i nån annan form?
Kan tillägga att älg-BARF blir inte huvudfödan utan Mjau på burk.