BARF - pallar assistener älgben?

S

Sotis

Har fått tag i en hel del älgkött och funderat på att göra BARF till kissarna av de sämre bitarna, revbenen t ex. Men jag har ingen riktig köttkvarn, bara en liten matberedare. Den har funkat riktigt bra att köra kyckling i, har bankat sönder benen med en hammare först och kört lite i taget. Men det duger ju naturligtvis inte till älg om jag ska ha benen med.

Hela ben, som jag vet vissa ger till kissarna, tvärvägrar mina äta.

Ni som BARF:ar och har ben med i kompotten, vad använder ni för apparatur? Funderar på att köpa en begagnad hushållsassistent av den gamla hederliga typen, med riktig köttkvarn i metall. Pallar den älgrevben? Eller är en handvevad bättre? Eller ska jag lägga ner idén och satsa på att renklippa köttet och tillsätta kalcium i nån annan form?

Kan tillägga att älg-BARF blir inte huvudfödan utan Mjau på burk.

Sv: BARF - pallar assistener älgben?

Nä, jag tror inte någon hushållsassistent pallar med älgben. Det krävs nog en industriköttkvarn för sådana ben. Du kan ju prova med en handvevad, men det kan bli svårt.

Jag har en katt som inte gärna äter hela ben så hon får mald kyckling och jag kompletterar med benmjöl ibland så man får anpassa sig efter individen.

Har dock en köttkvarn som pallar både kyckling- och kalkonben (dock inte kalkonskinn, för tjockt och segt).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka