TeamLundVer
Trådstartare
Det börjar bli dags att fundera över hur vårt gamla badrum ska se ut nu. Det gamla ska rivas ut under sommaren och i höst ska det färdigställas.
Jag känner mig dock lite lost i funderandet så jag tänkte att lite Bukehjälp skulle kunna hjälpa. Givetvis lägger jag upp slutresultatet i tråden också
Badrummet, som nu mest används som toalett + förråd, ska fungera som en gästtoalett med dusch. Jag vill alltså ha lite WOW-faktor men i samma tema som övriga huset.
Huset i övrigt håller på att inredas i en lite modernare lantlig industristil
Eftersom jag inte hittar mina bilder på huset så blir det internetbilder för att ni ska få ett hum om stilen. Hoppas det är OK.
Alla trägolv är/ blir i rustik ek (1-stavs).
Kök, matrum, vardagsrum och hall har ett vitlaserat, mattlackat, borstat trägolv
Bibliotek och kontor har/ får ett mer neutralt mattlackat borstat trägolv
Sovrummen kommer få ännu mer rustika golv, tänk:
Entrén som kommer göras samtidigt som gästtoaletten kommer få ett lite äldrelooking slitstarkt golv typ:
I köket har vi för övrigt de här luckorna:
fast med betongbänkskivor.
Det kommer även tillverkas ett gigantiskt köksbord i ekplank typ:
Med dessa stolarna i alla möjliga färger:
Fortsätter i nästa inlägg
Jag känner mig dock lite lost i funderandet så jag tänkte att lite Bukehjälp skulle kunna hjälpa. Givetvis lägger jag upp slutresultatet i tråden också
Badrummet, som nu mest används som toalett + förråd, ska fungera som en gästtoalett med dusch. Jag vill alltså ha lite WOW-faktor men i samma tema som övriga huset.
Huset i övrigt håller på att inredas i en lite modernare lantlig industristil
Eftersom jag inte hittar mina bilder på huset så blir det internetbilder för att ni ska få ett hum om stilen. Hoppas det är OK.
Alla trägolv är/ blir i rustik ek (1-stavs).
Kök, matrum, vardagsrum och hall har ett vitlaserat, mattlackat, borstat trägolv
Bibliotek och kontor har/ får ett mer neutralt mattlackat borstat trägolv
Sovrummen kommer få ännu mer rustika golv, tänk:
Entrén som kommer göras samtidigt som gästtoaletten kommer få ett lite äldrelooking slitstarkt golv typ:
I köket har vi för övrigt de här luckorna:
fast med betongbänkskivor.
Det kommer även tillverkas ett gigantiskt köksbord i ekplank typ:
Med dessa stolarna i alla möjliga färger:
Fortsätter i nästa inlägg