- Svar: 23
- Visningar: 2 401
Två tredjedelar av Sveriges hästar är fortfarande oregistrerade hos Jordbruksverket trots det nya kravet som infördes i oktober.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vadå fått krav?Stallägaren har registrerat anläggning som sig bör, men inte fått nåt krav på att registrera mina hästar, som står där.
Det ska stallägaren göra utan att få ett personligt krav.Stallägaren har registrerat anläggning som sig bör, men inte fått nåt krav på att registrera mina hästar, som står där.
Ska man vara petig så ska passet förvaras i anslutning till hästen så stallägaren måste kunna ta fram passet snabbt vid en "flygande kontroll"... och då har ju stallägaren automatiskt tillgång till det som krävs för registrering
Vadå fått krav?
Det är något stallägaren själv måste initiera.
Det ska stallägaren göra utan att få ett personligt krav.
Prova att logga in på Jordbruksverket ändå. Klicka på lägg till häst tror jag den hette högst mot högra hållet. Är anläggningen godkänd borde det gå annars måste det blivit någon miss nånstans.Det stod när jag hjälpte henne anmäla anläggningen att hon skulle få ett mail för att gå vidare med att registrera hästar. Det har inte kommit än vad jag vet.
Hästen ska ju få ett nytt pass efter en tid i Sverige, är det ansökt om?Jag har haft problem med ett spanskt pass där alla nummer ska stämma men hästen hittas inte fler som haft samma problem med dessa?
Det stod när jag hjälpte henne anmäla anläggningen att hon skulle få ett mail för att gå vidare med att registrera hästar. Det har inte kommit än vad jag vet.
Alltså hästen är uppfödd i Sverige och passet gäller. Men ändå hittas inte hästen.Hästen ska ju få ett nytt pass efter en tid i Sverige, är det ansökt om?
Varför är passet spanskt om hästen är född i Sverige?Alltså hästen är uppfödd i Sverige och passet gäller. Men ändå hittas inte hästen.
Det är en PREVarför är passet spanskt om hästen är född i Sverige?
Jag har varit med om att vissa inte fungerar och mejlat och fått deras nummer aktiverade igen, de va födda i Sverige på 90-talet, men de gjordes ju i god tid innan sista datum... man har ju haft mer än ett år på sig...Undrade alltså om fler hade varit med om samma
Det är en PRE
Jo passet är spanskt och har inte lyckats få hjälp från den svenska Hästavelsförbundet. Men ja får klura vidareFast då är ju inte passet spanskt utan reggat i en svensk förening för spanska hästar?
Men det låter ju jättekonstigt om hästen e född i Sverige... för hästar som bor i Sverige ska ha svenskt passJo passet är spanskt och har inte lyckats få hjälp från den svenska Hästavelsförbundet. Men ja får klura vidare
De görs i Spanien.Men det låter ju jättekonstigt om hästen e född i Sverige... för hästar som bor i Sverige ska ha svenskt pass