Bara det bästa till killen..

M

MakePeace

Tycker så himlans synd om honom!! :cry:
Lillkillen åkte på korsforlamning 2 dagar i rad.. Veterinären har "sjukskrivit" honom i 2 veckor, och något kraftfoder får han inte.. Fy vad han kollar efter mig när jag ställt in honom i fållan och gett han hösilaget, man ser riktigt det stora frågetecknet i pannan på honom när han inser att jag inte kommer med hans spann kornkross och betfor :confused: . (Fodrar upp honom i fålla 1 gång per dag forutom övrig utfodring då han går på lösdrift med stall tillsammans med bla 3 shettisar som inte får äta för mkt :D )

Har precis beställt ett ländtäcke till honom som jag ska ha när han sätts igång så smått om 2 veckor igen, det finns ju massor av grejer som kunnat utlösa korsförlamningen, hade en tanke om att det kunde vara så att hans "hightec täcke" (kallar det så så det är dragkedja invändigt och 2 filtar man kan ha i eller ta ur) är ju så himla varmt att han lätt kunnat bli ordentligt nerkyld sen när man rider ut.

Är verkligen pedant med hans grejer, och kan inte köpa nog med saker!! En riktig prylbög e jag nog, kan gå och LETA i hästsportsbutiker för att hitta nåt jag behöver till honom! Är inte den typen som "lindar in min häst i bomull" för den sakens skull, han är bortskämd på ett sätt han antagligen inte själv förstår.

Hur är alla andra då?? Har ni det nödvändigaste, eller är ni prylbögar som jag?? :rofl:

Sv: Bara det bästa till killen..

Jag köper inte saker bara för att (jo, jag kan köpa täcken på REA för de är billiga och kommer komma till användning sen). Däremot NÄR jag ska/behöver ha något är jag hopplös. Jag kan leta i MÅNADER efter det perfekta tränset eller de perfekta bootsen. Och betala rätt högt pris när jag hittat det ultimata.

Sen, är det ett akut behov så letar jag ju inte lika länge, men är kinkig. Som nu när unghästen behövde ett vaaaarmt täcke pga muskelskadan. Jag var kinkig med vad jags kulle ha, och ratade en hel del billiga täcken för de saknade någon av detaljerna på kravlistan. (Kravlistan var bogveck, REJÄLT reglerbart i bogen, TJOCKT, andas, antiskavfoder i bogen, elastiska gjordar eller gjordfästen, svanslapp samt superduperripstoptyg). Jag hittade det perfekta täcket, och hostade glatt (nåja, inte så himla glatt kanske) upp 900 kr för det. Väl medveten om att hon skulle växa ur det. Om jag haft tid att eta skulle jag säkert kunnat hitta det ultimata täcket billigare, men nu fanns dte inte sådan tid, och då går kravlistan före prislappen.

Så, inte prylbög, men grymt kinkig när jag väl köper saker till hästarna! (och ja, de är rätt välförsedda med utrustning ja. Däremot har jag ett träns t ex, jag använder ju bara ett så sålt av alla andra. Men jisses så jag letade länge innan jag hittade det).

jag är typ också så som du, kinkig med grejerna, men blir ändå så att när jag väl kommit på något han "behöver" (:D) så MÅSTE jag ha det direkt.. Kan tvinga stackars sambon att köra land och rike runt för att hitta något som faller i smaken.. :devil:

Hans ute täcke är ett 4-seasons täcke, kostade 1595:-, teflonbehandlat med andasfunktion. Har aldrig hittat nåt liknande faktiskt, med dessa filtar man kan ta i och ur, vilket gör att man kan ha det året om, utan filtar: sommar/regntäcke, med 1 filt i: höst, mild vinter, med 2 filtar i: snorkallt... :D
Filtarna ser ut som täcken vi har i sängen, samma känsla.

MakePeace skrev:
jag är typ också så som du, kinkig med grejerna, men blir ändå så att när jag väl kommit på något han "behöver" (:D) så MÅSTE jag ha det direkt.. Kan tvinga stackars sambon att köra land och rike runt för att hitta något som faller i smaken.. :devil:

Hans ute täcke är ett 4-seasons täcke, kostade 1595:-, teflonbehandlat med andasfunktion. Har aldrig hittat nåt liknande faktiskt, med dessa filtar man kan ta i och ur, vilket gör att man kan ha det året om, utan filtar: sommar/regntäcke, med 1 filt i: höst, mild vinter, med 2 filtar i: snorkallt... :D
Filtarna ser ut som täcken vi har i sängen, samma känsla.

Damen har ett teflonbehandlat andastäcke med. Jag gillar dock inte de där man kan plcoak ur/i. Fråga inte varför, det är mer än känsla eller något annat.

Tycker det är himla nimt.. :smirk:

men det lär väl inte hindra mig från att köpa fler täcken ändå..
Måste säkert ha ett nytt täcke till våren.. :banana:

Det låter som det är nåt behov hos dig själv som du försöker fylla. För det kan ju inte vara hästens??

vet inte det du.. Nog för att jag ÄR shoppingberoende, vad gäller allt, men för att jämföra, så är min syster likadan vad gäller hennes 1-åriga son..

(Gissa om JAg kommer få bortskämda barn... :angel: )

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka