Bantningstips

P

Pimsen

Mitt varmblod har gått upp i vikt!!:crazy:

Har någon något bra tips på hur man lätt få ner en häst i vikt, han ser mer ut som en ponny än en häst nu.... detta på grund av att jag varit dålig och inte kunnat rida honom på en månad och han lägger på sig väldigt lätt i hull. :bump:

Snälla ge mig tips

Sv: Bantningstips

Pröva att lägga frågan på Foder eller Hästvård istället så får du nog bättre svar! :)

Sv: Bantningstips

Det kanske räcker att ge samma mängd motion som tidigare, om hästen inte var för tjock då?

Annars är det "bara" att räkna om foderstaten med värden för hästens önskade vikt.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 881
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 604
Senast: Shaggy
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
567
Senast: tara
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 738
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar