Haukur
Trådstartare
Båda rexarna är rent feta, jag sliter mitt hår. Sunny som är tjockast funkar fint med blötmat men Pottan totalvägrar att äta annat än sina torrfoderkulor och eftersom huskattshonan bara äter vissa (oregelbundna) tider på dygnet kan jag inte fodra enbart blötmat för då blir hon helt utan alt får äta gammal mat som stått framme halva dagen, har hon dessutom inte fri tillgång på foder hetsäter hon och kräks. Vet att torrfoder inte är ultimat men det är smällar jag får ta för att katthållningen ska fungera öht och alla tre dricker bra så det är jag inte orolig för. Men nu till torrisarna, dom har fått både mjaus torrfoder och RC Sensetive och ett annat RCfoder, har även käkat orijen och testat nåt annat. Dom äter allt så det är inga problem. Men nu är jag ute efter ett foder som rexarna (hankastrater) håller sig bättre i hull på, "lightfoder" men som ändå är vettigt innehåll på. Någon som kan "godkänna" något foder som inte är rent skit i alla fall? Jag orkar inte sitta och läsa innehållsförteckningar på ALLA foder så om någon som har koll kan tipsa är jag tacksam.
Men jag vill ha grund i tipsen, inte bara "min katt håller sig bra i hull på ****" utan jag vill ha belägg på varför det skulle funka och att det ändå är vettigt innehåll. Får ju gärna vara någorlunda ekonomiskt också men den prioriteringen ligger rätt lågt på listan.
Svammel svammel: Tips på vettigt torrfoder för tjocka kastrater.
Men jag vill ha grund i tipsen, inte bara "min katt håller sig bra i hull på ****" utan jag vill ha belägg på varför det skulle funka och att det ändå är vettigt innehåll. Får ju gärna vara någorlunda ekonomiskt också men den prioriteringen ligger rätt lågt på listan.
Svammel svammel: Tips på vettigt torrfoder för tjocka kastrater.