Bansan ska flytta hemifrån... igen!

Bansan

Trådstartare
Japp... som en del av er säkert minns så kastade jag in envishetshandduken & flyttade tillfälligt hem till mina päron för lite mer än ett år sedan.

Nu är det dock slut med denna "plåga" och jag får den 1 augusti tillträde till mina nya lägenhet :banana::banana::banana: (sen om det är så mycket att banana över en pytteliten etta är väl en annan fråga... Men det är MIN etta).

Nu är jag dock en såndär som gärna vill ha personlighet, stil och finess på mitt boende även om det är litet... så jag har börjar planera & fundera över platssparande & snygga lösningar som känns praktiska på 36 kvadrat.

Rummet är "uppdelat" i en del som är kvadratisk ("vardagsrumsdel") och en mindre del som är "instoppad" i ena sidan av rummet, bredvid halldörren ("sovrumsdel"). Köket är MINIMALT och badrummet är hyfsat stort. Förutom detta så finns det en typisk "gå in och backa ut-hall".

Har ni några bra, trevliga, snygga tips på lösningar för möblering, förvaring osv? Bilder? Länkar?

JAG SKA FLYYYYTTAAAAA :bump::bump::bump:

Sv: Bansan ska flytta hemifrån... igen!

Loftsäng, "hörnmöbler" sittkuddar med förvaring i sitsen, data/tv-skåp, vägghyllor, ja det finns en massa :D

Jag har en smart men inte så våldsamt snygg lösning - det går dock att göra mkt snyggt!

Jag har lagt ner två gaderober och har en bäddmadrass ovanpå. Jag har tagit av dörrarna och häftat på ett tyg som hänger ner. Men det kan man göra som man vill.
http://good-times.webshots.com/photo/2569997990058999430VkDlHx

Jag fattade nog inte riktigt hur du menar... Kan du inte lyfta på tyget & ta en bild?
Det lät smart :D

Belive me, jag vet.-..bodde på övervåningen hos mina folks ett tag jag med....under tiden jag letade efter en lägenhet jag ska TRIVAS i...
Men man lär sig att jämka mycket iallafall :D :love:

Belive me, jag vet.-..bodde på övervåningen hos mina folks ett tag jag med....under tiden jag letade efter en lägenhet jag ska TRIVAS i...
Men man lär sig att jämka mycket iallafall :D :love:

Jag ser den här flytten som mellanlandning nummer 2... Nästa gång jag drar upp pålarna blir det för att flytta till mitt eget hus, BASTA! :p

Mej me, men det är ju bra att trivas där man väntar...

Fast jag är nästan på G redan till min gamla gård...men jag ska vänta ut ett tag o se vad som är bäst.....jag bor på 70 kvm, egen ingång, uteplats på både fram o baksida....:love::love:

Det där känndes lite märkligt eftersom det kom från dig...:crazy:

Inredningstipset är väl solklart (:devil:). Måla svart, drapera med svart sammet. Ställ gravstenen i hörnet och bädda kistan.

:rofl::rofl::rofl:

Jag är faktiskt lite halvt inne på att göra nåt i den stilen med sovdelen :D

Grattis Bansis!!! Härligt med egen lägenhet!! Jag har också nyss flyttat till en egen lägenhet! Har lämnat maken och mår så bra!! :banana::banana:

Grattis Bansis!!! Härligt med egen lägenhet!! Jag har också nyss flyttat till en egen lägenhet! Har lämnat maken och mår så bra!! :banana::banana:

Det ska bli så otroligt skönt!!!!

Har följt dig lite i tysthet vännen! Härligt att du mår gott!

(fast vi saknar dig nånstans :angel:)

Förresten så har en fågel viskat i mitt öra att Indianen ska måla mitt vitrinskåp :banana:

Förresten så har en fågel viskat i mitt öra att Indianen ska måla mitt vitrinskåp :banana:

a010.gif

Citat:
Ursprungligen postat av Bansan
Nästa gång jag drar upp pålarna

Det där känndes lite märkligt eftersom det kom från dig...:crazy:

Håller med, det där lät skitskumt, med tanke på vampyrtråden. :D

Vad härligt du kommer få det, bara du kommer i ordning så kommer det kännas underbart.
Det tar ju lite tid att vänja sig, men när du väl sitter i din egen lägenhet igen, och har fått ordning så trillar nog lugnet över dig, känslan av ensamheten. :banana:

Lycka till och hopppas du kommer trivas.

Ps, jag hjälper dig INTE flytta. Och jag kommer INTE på inflyttningsfest tyvärr. :D Det räcker att åka till Skåne från Norrland en gång per sommar.

Synd att jag inte kan sälja min underbara säng till dig.
Förvaring under sängen. Jag lyfter bara på bottengrejen som madrasserna ligger på och VIPS så har jag förvaring för t ex ALLA sängkläder och extrakuddar... :love: 140x200x30cm är rätt mkt förvaring...

Jag fattade nog inte riktigt hur du menar... Kan du inte lyfta på tyget & ta en bild?
Det lät smart :D

LYFTA på tyget?! Är du inte klok - då blir jag överfallen av drivor med hundhår. (ett skäl till att behålla dörrar på!)

Tänk dig en gaderob. Min är två fula lägenhetsgaderober från 50talet, inköpta på "återbruket" för 50kr styck eller något sådant. Lyft av dörrarna om du vill. vält gaderoben så att den ligger på sidan. Ställ gaderoberna brevid varandra rygg mot rygg. Lägg madrassen ovanpå.

Hej Bansan!:)

Vad härligt att du får en egen lägenhet!

Själv flyttar jag snart hem igen från mitt eremitliv uti de småländska skogarna. Det jag flyttar till är en etta på ca 36 kvadrat!

Känns som oceaner av plats jämfört sunkiga pendlingsrumme på knappa 20.

f-ö-r-v-a-r-i-n-g är lösningen när man bor smått.

Malumbubs säng lät som en lysande idé tycker jag!

Kanske borde skaffa nåt liknande själv...:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka